اقتصاد

حسین انواری : اعتدال قوای فکری و عملی باعث تعادل انسانها می شود

حسین انواری گفت : اعتدال در قوای فکری و عملی باعث تعادل انسان می شود و انسان سالم ، انسانی است که رفتار او در تعادل باشد.

حسین انواری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در همایش ملی بازتوانی در حوادث طبیعی که در وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت : چگونه می توانیم بحران ها را پیشگیری کنیم؟ چگونه می توان بحران ها را مدیریت کرد؟ آرامش ، امنیت و سلامت یکی از خواسته های اساسی بشر است و وظایف دولت اسلامی ایجاد عدالت و صیانت از حقوق مردم و ایجاد امنیت و صیانت از حیثیت اجتماعی و پاسداری از ارزشهاست. هر عاملی که انسانها را از تعادل خارج می کند می تواند ایجاد بحران نماید و نگاه به بحرانها نباید مختص به حوادث طبیعی مانند ، سیل ، زلزله و ... معطوف باشد ، بلکه باید به بحرانهای مهم تری از قبیل بحرانهای اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و عاطفی توجه لازم را بعمل آورد.
وی خاطر نشان ساخت شناخت برای بازتوانی و بازسازی در بحرانها در 3 حوزه سرمایه گذاری می طلبد که عبارتند از حوزه ی شناختی ، حوزه ی رفتاری و حوزه ی عاطفی و آنچه که در بحرانها مهم است منابع انسانی است و تمام تلاش باید بر این استوار گردد که در شرایط بحران ، سلامتی انسانها به خطر نیفتد.
انواری افزود : الگو گرفتن و اجرای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است می تواند منجر به افزایش کارایی و تقابل با شرایط تحمیلی بحرانها گردد.

https://shoma-weekly.ir/WDgUaT