شهرستانها

حسن خرمیان: شاهد افول کار در سمنان بر اثر کاهش اهتمام به تولید هستیم

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان گفت: استان پهناور سمنان استعدادهای فراوانی دارد از بعضی از این استعدادها استفاده شده و از بعضی هنوز استفاده نشده است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان گفت: استان پهناور سمنان استعدادهای فراوانی دارد از بعضی از این استعدادها استفاده شده و از بعضی هنوز استفاده نشده است.

حسن خرمیان گفت: در این استان غیر از استعداد و ظرفیت عظیم انسانی، استعدادهای کشاورزی، صنعتی و معدنی قابل توجهی وجود دارد که هنوز دست نخورده مانده و باید به آنها پرداخته و از آنها به نفع کشور و استان بهرهبرداری شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال 1385 به استان سمنان افزود: در آن روز به یاد ماندنی دیدگان مردم شریف استان با زیارت ولی فقیه شان منور شد و ضمن برکات معنوی فراوانی که از بیانات و فرمایشات معظم له متوجه مردم ما گردید، پروژههای عمرانی متعددی نیز کلید خورد و به حمدالله منتج به نتیجه هم شد.

خرمیان خاطرنشان کرد: در سمنان استعداد گردشگری، شهرکهای صنعتی و تنوع اقلیمی قابل توجهی وجود دارد و همان طور که گفتیم از همه اینها بالاتر، استان سمنان دارای مردمی صبور، سختکوش، علاقمند و مومن و با سطح هوشی بالا است. لذا این استان میتواند آیندهای به مراتب بهتر از امروز داشته باشد همچنانی که امروزه این استان نسبت به آنچه که قبل از انقلاب بود بسیار بهتر و پیشرفتهتر شده و روز به روز هم انشاءالله باید این روند ادامه داشته باشد.

دبیر استان یادآور شد: در کنار ابعاد بزرگ معنوی سفر پر برکت مقام معظم رهبری، دستاوردهای عمرانی و صنعتی با تصویب 275 مصوبه و اعتبار بالغ بر 247 میلیارد تومان و رشد فیزیکی صد درصدی میباشد که موجب رشد و توسعه و پیشرفت استان در بخشهای مختلف ازجمله درمانی، فرهنگی و هنری، آموزشی، خدمات شهری، توسعه راههای روستایی و معادن، توسعه بخش دامداری و کشاورزی، گازرسانی و تامین آب شرب و توسعه زیرساختهای ورزشی روستایی و ساخت واحدهای مسکونی گردیده که مایه بهرهمندی بیشتر مردم در اقصی نقاط استان سمنان است.

وی افزود: با اینکه این استان جزء استانهای کم آب است؛ در عین حال در همان بخش از زمین خاک حاصلخیز و امکانات کشاورزی خوبی دارد. همین حالا هم طبق گزارش، با همه این محدودیتها این استان صادرکننده محصولات دامداری، گوشت و محصولات باغی به خارج از استان است که این خود نشاندهنده تواناییهای طبیعی و انسانی این استان است.

خرمیان مهمترین مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ضمن تشکر از مسئولین زحمتکش استان چه در این دوره و چه دورههای قبل باید به اطلاع برسانم که اقدامات انجام شده در استان که به دوره پس از مصوبات سفر حضرت آقا مربوط میشود عبارتاند از: احداث بیمارستان 220 تختخوابی سمنان با اعتبار 4/33 میلیارد تومان احداث بیمارستان 160 تختخوابی دامغان با اعتبار 298 میلیارد تومان که تجهیز و رفع نقص این 2 بیمارستان با اعتبار بالغ بر 20میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین احداث 5 مرکز فرهنگی هنری و
5 هنرستان و دبیرستان کار و دانش و احداث تصفیه خانه آب شهر گرمسار، احداث راه دسترسی به معادن چاه شیرین دیان با اعتبار 7 میلیارد تومان، بهسازی راه دیباج سرخگریوه با اعتبار حدود 6 میلیارد تومان، احداث پارک موزه دفاع مقدس با اعتبار 5 میلیارد تومان، راه
اندازی و احداث تصفیه خانه آب مهدیشهر با 9/3 میلیارد اعتبار، احداث مجتمع گاو شیری و گلخانهای با اعتبار بالغ بر 35 میلیارد تومان، گازرسانی به 18 روستای استان با اعتبار 3 میلیارد تومان، احداث تصفیه خانه فاضلاب در 3 شهرک صنعتی استان، تامین آب شرب 45 روستای استان، احداث مرکز تخصصی کشاورزی شاهرود و نیز افزایش پوشش شبکههای قرآن، خبر و آموزش استان و همینطور احداث فضای ورزشی در 20 روستای استان و احداث یک هزار و 527 واحد مسکونی در استان.

وی اضافه کرد: در مجموع 43 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری در شهرستان سمنان 49 پروژه مصوب شهرستان گرمسار 70 پروژه مصوب دامغان 115 پروژه مصوب در شاهرود و 17 پروژه مصوب این سفر پرخیر و برکت در شهرستان مهدیشهر به بهرهبرداری رسیدهاند.

دبیر سمنان یادآور شد: سفر پر برکت امام خامنهای ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری استان را در بر گرفت و توجه به این ابعاد باعث شد توسعه متوازن در استان صورت بگیرد که همگان در استان بهرهمند گردند.

وی در خاتمه افزود: یکی از ابعاد مهم توانمندی استان، ظرفیت مراکز صنعتی است که متاسفانه در طی سالهای اخیر به اشتغال جوانان جویای کار لطمه وارد شده است و ما شاهد افول حجم تولید و کار هستیم که امیدوارم با همت دلسوزان استان سمنان این نقیصه جبران و ما شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

https://shoma-weekly.ir/AWgis6