شهرستانها

حساس‌بودن مردم به بیت‌المال جای ناراحتی ندارد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: بلندبودن صدای مردم مانند بلندبودن آژیر دزدگیر است که قاعدتا دزد را نگران می‌کند و نباید برای رئیس‌جمهور جای نگرانی داشته باشد، حساس‌بودن مردم برای مراقبت از بیت‌المال جای خوشحالی دارد نه ناراحتی.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: بلندبودن صدای مردم مانند بلندبودن آژیر دزدگیر است که قاعدتا دزد را نگران میکند و نباید برای رئیسجمهور جای نگرانی داشته باشد، حساسبودن مردم برای مراقبت از بیتالمال جای خوشحالی دارد نه ناراحتی.

به گزارش «سپاس» عبدالله فاتحی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر با اشاره به صحبتهای رئیسجمهور در جمع مردم کرمانشاه، گفت: رئیسجمهوردر جمع مردم کرمانشاه از برخی که صدایشان بلند است و در ماجرای فیشهای حقوقی اعتراضات شدیدی داشتند، گلایه کرد و هنگامیکه با درخواست مردم برای سخنگفتن درباره مشکلات اقتصادی مانند بیکاری و گرانی روبهرو شد منتقدین را متهم به تزریق یاس و ناامیدی به جامعه و پنهانکردن دزدیهای گذشته کرد و از قوه قضائیه خواست که اموال مردم را به آنان بازگرداند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: بلندبودن صدای مردم مانند بلندبودن آژیر دزدگیر است که قاعدتا دزد را نگران میکند و نباید برای رئیسجمهور جای نگرانی داشته باشد،حساسبودن مردم برای مراقبت از بیتالمال جای خوشحالی دارد نه ناراحتی، روحانی برای بازگرداندن دزدیهایی که تحت عنوان محترمانه حقوق نجومی از آن یاد میکنند نیازی به قوه قضائیه ندارد و کم یا زیادبودن آنهم چیزی از قبح این خیانت نمیکاهد.

این مدرس دانشگاه افزود: افشای دزدی در دولت گذشته آن هم پس از گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید از زبان رئیسجمهور و قبل از اثبات آن توسط قوه قضائیه و دادگاههای صالحه، نهتنها از قبح تصرفات غیرقانونی این دولت در بیتالمال کم نمیکند، بلکه حکایت از عصبانیت قضاوت عجولانه ایشان دارد که دور از شأن و جایگاه ریاست محترم جمهور است.

این فعال سیاسی استان بوشهر بیان کرد: مردم خواستار وفای به عهد رئیسجمهور و رفع بیکاری و گرانی و تعطیلی کارخانهها شدهاند؛ اما روحانی از نقاط قوت ملت بزرگ ایران، فرهنگ غنی ایرانیاسلامی، مردم دینباور، وطنپرست، دارای سرمایه انسانی مستعد، منابع زیرزمینی قوی، موقعیت مهم جغرافیایی و نظام مردمسالاری با هویت اسلامی و ایرانی سخن گفته است که حقیقتی آشکار بوده و مایه افتخار ملت است.

فاتحی عنوان کرد: این تعریفها مشکل بیکاری و فقر روزافزون و تبعیض اقتصادی در جامعه را حل نمیکند و باید به مردم حق داد که صدایشان را بلند کنند و حل مشکلاتشان را از رئیسجمهور بخواهند، اصولا فلسفه سفرهای رئیسجمهور و هیئت دولت به استانها و شهرستانها برای شنیدن سخنان مردم و آشناشدن با افکار عمومی است تا برای حل مشکلات مردم تدبیری بیندیشند نه اینکه آنها را متهم به فرافکنی و پنهانکاری و سیاه نمایی و دمیدن روح یأس و نومیدی کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سخنان رئیسجمهور ابراز کرد: «امروز مردم ایران با مشکلاتی درزمینه آب، محیطزیست، بیکاری، رکود، نامناسببودن محیط کسبوکار، مشکل حملونقل در کنار مشکلات منطقهای و جهانی، مواجه هستند.» اما نگفتند دولت در طول این سه سال برای حل این مشکلات چهکاری انجام داده است تا مردم خوشحال و امیدوار شوند.
این فعال سیاسی اذعان کرد: رئیس
جمهور با اشاره به موضوع پرداختهای غیرمتعارف باکمال تأسف اقرار کردند که در سالهای گذشته تخلفاتی در تمام دستگاههای کشور در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد و مربوط به همه دستگاهها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهند کرد؛ اما نگفتند که تاکنون چه برخوردی با این متخلفان کردهاند و چه برنامهای برای خاطیان دارند. دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اینکه تخلفات مالی مدیران دولتی را به سایر قوا تعمیم دادند چه میخواهند بگویند؟ یعنی اگر در قوه دیگری هم این خطاها انجامگرفته باشد قبح آن از بین میرود و مردم نباید از دولت انتظار برخورد جدی با این زیادهخواهان داشته باشند؟ آیا عملنکردن دستگاههای نظارتی در کشور میتواند بهانهای باشد که مدیران بانکها و مؤسسات مالی که کلید اقتصاد کشور به دست آنهاست و رئیسجمهور آنها را فعال، پاک و خدوم معرفی میکند دست به غارت بیتالمال بزنند؟ این است معنی دولت پاکدستان؟ این استاد دانشگاه تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی موظف به اجرای عدالت اقتصادی و اجتماعی در کشور است و وظیفه رئیسجمهور از هر فرد دیگری در این زمینه سنگینتر است، میلیونها انسان فقیر و نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی و تعداد فراوان دیگری که زیرپوشش نیستند و وضع زندگیشان از زیرپوششیها هم بهتر نیست چشم امیدشان به نظام جمهوری اسلامی است، اینجاست که کوتاهی در خدمت به محرومین و مستضعفین بار مسئولیت را سنگینتر میکند و نهتنها باید به مردم پاسخ دا؛ بلکه باید در مقابل هم پاسخگو بود.


https://shoma-weekly.ir/3cdml0