ورزش

حساسیت بازی‌ها؛ هوشیاری تیم‌ها پرسپولیس با امیدواری بیشتر

هواداران پرسپولیس برای دیدن تیمی که شبیه تیم محبوب گذشته‌شان باشد، سالهای سال است که در انتظارند و همین انتظار بود که کار علی دایی را در همان ابتدای پذیرفتن سکان هدایت پرسپولیس، دشوار می‌ساخت. البته نباید فراموش کنیم که خود دایی هم در به سر رسیدن صبر قرمز دوستان بی تقصیر نبوده. تیم پرسپولیس در دوران دوری‌اش از قهرمانی لیگ، مدتی نسبتاً طولانی هم در دست علی دایی بوده است!

شاهین تهرانی- هواداران پرسپولیس برای دیدن تیمی که شبیه تیم محبوب گذشتهشان باشد، سالهای سال است که در انتظارند و همین انتظار بود که کار علی دایی را در همان ابتدای پذیرفتن سکان هدایت پرسپولیس، دشوار میساخت. البته نباید فراموش کنیم که خود دایی هم در  به سر رسیدن صبر قرمز دوستان بی تقصیر نبوده. تیم پرسپولیس در دوران دوریاش از قهرمانی لیگ، مدتی نسبتاً طولانی هم در دست علی دایی بوده است!

اما به نظر میرسد که در فصل جاری، هواداران پرشمار پرسپولیس شانس بیشتری برای تحقق رویای چند سالهشان داشته باشند. پرسپولیس در هفتههای آغازین لیگ سیزدهم توانست نمایش به مراتب بهتری نسبت به لیگهای قبلی داشته باشد و این به خودی خود، به معنای امیدوارانهتر شدن نگاه هواداران است.

علاوه بر ارائه بازیهای روانتر، سرخها در امر نتیجهگیری هم نسبت به سالهای قبل بهتر عمل کرده و توانستهاند که یکی از رتبههای بالای جدول را از آن خود کنند. حالا بدون شک هم بر تعداد هوادارانی که برای دیدن بازیهای پرسپولیس رنج سفر به استادیومهای ایران را بر خود هموار میکنند، افزوده میشود و هم «لیگ برتر» بیش از قبل مورد استقبال مردم قرار میگیرد. این حقیقتی غیرقابل انکار است که هر گاه یکی از سرخابیها از گردونه مدعیان قهرمانی خارج بودهاند، استقبال مردم از لیگ برتر و به طور کلی فوتبال ایران کاهش یافته و حالا باید خوشحال باشیم که در لیگ منجر به جام جهانی 2014 برزیل، پرسپولیس هم به استقلالی پیوسته که در سالهای اخیر همیشه در قامت لیگ مدعی ظاهر شده است!

درخشش پرسپولیس در هفتههای آغازین لیگ البته برای تیم ملی هم نویدهای خوشی به همراه داشته است. ظهور ستارههای جوانی چون پیام صادقیان، امیر عالیشاه در کنار درخشش مردانی چون سید صالحی، دهنوی و حقیقتی بیش از هر کس دیگری، کارلوس کی روش را شادمان و خرسند میسازد چون میبیندکه دستهایش هر لحظه پرتر از قبل میشوند و او میتواند به دشوارترین جام جهانی عمرش با دیدی امیدوارانهتر نگاه کند!

پرسپولیس را در اوج میخواهیم چون اوجگیری پرسپولیس و استقلال (وصدالبته سپاهان و تراکتور و...) اوجگیری بدون واسطه فوتبال ایران است. اوج گیری همه جانبهای که فقط به ابعاد فنی فوتبال مربوط نمیشوند و نقش اصلی فوتبال به عنوان یک «ابرصنعت» را در جامعه پررنگتر از قبل میکند. نقشی پررنگ حتی در ابعاد اقتصادی و اشتغال زایی!

https://shoma-weekly.ir/Al4AlL