ورزش

حرکت «کشتی» به سمت هدف

به نظر می‌رسد برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات ریاست فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، در حال تنظیم شدن است و بالاخره قرار است این فدراسیون‌ها از بلاتکلیفی خارج شوند.
امید توکلی- به نظر میرسد برنامههای وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات ریاست فدراسیونهایی که با سرپرست اداره میشوند، در حال تنظیم شدن است و بالاخره قرار است این فدراسیونها از بلاتکلیفی خارج شوند.

البته این امر بسیار پسندیده و لازم است به شرط آن که تمامی افراد کارنامهدار و مؤثر در ورزش بتوانند وارد این رقابتها شوند. در همین راستا شنیده میشود «محمد رضا یزدانی خرم» رئیس سابق فدراسیونهای کشتی و والیبال که خدمات ارزنده وی در ورزش ایران بر کسی پوشیده نیست، نیز اعلام آمادگی کرده تا سکان هدایت کشتی را بر عهده بگیرد.

اعلام این خبر با موج مثبتی از سوی کشتی دوستان روبرو شد، چراکه این مدیر امتحان پس داده و زحمتکش در دولت قبلی بدون دلیل موجه کنار گذاشته شد و دیگر هم اجازه ندادند در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت کند. و حالا با روی کار آمدن دولت یازدهم به نظر میرسد شرایط برای همکاری یزدانی خرم فراهم شده باشد. در کنار یزدانی خرم میتوان به کاندیداهای دیگری مثل امیررضا خادم، حسن رنگرز، عسگری محمدیان، علیرضا حیدری، عباس جدیدی و حجت اله خطیب اشاره کرد.

متأسفانه بعد از برکناری «یزدانی خرم» بیش از 23 ماه ورزش اول کشورمان با سرپرست و بدون انتخاب رئیس اداره شد که با حاشیههای فراوانی نیز همراه بود!

شاید عدهای موفقیتهای کشتی فرنگی در المپیک لندن و کشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست را بخواهند به مدیریت فدراسیون فعلی ربط بدهند در حالی که کیست نداند این پیروزیها حاصل تلاش و زحمت «محمد بنا» و «رسول خادم» و برپایی اردوهای شبانه روزی و با برنامه بوده است.

درواقع هیچ یک از مسئولان فدراسیون کنونی نمیتوانند این موفقیتها را به نام خود سند بزنند و در این موضوع هیچ شکی نیست.

باری، فارغ از هر حرف و حدیثی اگر میخواهیم واقعاً معضل مدیریتی فدراسیون کشتی حل شده و این رشته به سمت هدف حرکت کند، باید انتخابات در سلامت کامل برگزار و فرد شایستهای انتخاب شود و سپس همه مسئولان ارشد ورزش و رسانهها از فرد منتخب حمایت کنند. در این صورت میتوان امیدوار بود که کشتی راه خود را پیدا کرده و به موفقیتهای مقطعی دلخوش نکند.

 

https://shoma-weekly.ir/PpQNe4