ورزش

حرکت سازنده رسانه ملی برای حل مشکلات فوتبال

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان آخرین نشست قائم مقام صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین با رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ برگزار و تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید.
سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان آخرین نشست قائم مقام صدا و سیما در امور فناوری و رسانههای نوین با رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ برگزار و تفاهمنامهای به امضا رسید.

در این تفاهمنامه طرفین انجام «I.p.t.v» را بهعنوان راه حل جایگزین حق پخش تلویزیونی قبول و به امضاء رساندند. بر اساس این توافق فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ متعهد میشوند نسبتبه پرداخت حق پخش دیگر ادعایی نداشته باشند.

شاید این پرسش مطرح شود که «I.p.t.v» چیست؟

«I.p.t.v» سامانهای است که در آن با استفاده از اینترنت، برنامههای تلویزیونی به صورت دیجیتال ارائه میشوند و روی شبکههای اختصاصی قابل ارائه است. با استفاده از این سیستم کاربران با پرداخت هزینهای برای شارژ، برنامههای دلخواه خود را تماشا خواهند کرد. این سامانه در تمام دنیا و کشورهای صاحب فوتبال وجود داشته و امری متداول است.

کارشناسان پیشبینی میکنند در صورت اجرای موفق این طرح، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاهها، سالانه بالغ بر 100 میلیارد تومان درآمد خواهند داشت.

این طرح از آنجایی مورد توجه است که اغلب باشگاههای ایران بهویژه از نوع پرطرفدار آن با مشکلات مالی فراوانی دست به گریبان هستند و بعضا بدهیهای نجومی دارند!

به عبارت بهتر این تفاهمنامه میتواند بخشی از مشکلات باشگاههای داخلی را مرتفع کند و حرکت سازنده برای رشد و نمو فوتبال به شمار میرود.

بر همین اساس با تکیه بر همین تحلیل و روش است عرض کردیم که در این فوتبال میتوان درآمدزایی کرد و باری از روی دوش دولت برداشت به شرط آنکه برنامهریزی درست و اصولی و... داشته باشد. مدیریت باید حلال مشکلات باشد و هنر این نیست که باشگاههای ایران از جیب دولت ارتزاق کنند. امید میرود در کنار این طرح، برنامههای دیگری نیز در نظر گرفته شود تا باشگاههای مردمی و پرطرفدار بتوانند خود کفا شوند. به امید آن روز.

https://shoma-weekly.ir/UJyCIP