شهرستانها

حرمت پلیس را پاس بدارید

آقای فرماندار، آقای استاندار، آقای نماینده و…. اگر کسانی به وظیفه عمل نکردند و پلیس را در کاری وارد کردند که باید خودشان انجام میدادند، اکنون دیواری کوتاهتر از این عزیزان زحمتکش پیدا نکردید؟ آیا باید آنان را سرزنش کنید که مثلا با فلان فرد برخورد مناسبی نداشته؟
حسن کربلایی- سلام خدا بر جان برکفان نیروی انتظامی. از فرزندانمان در کودکی میپرسیم در آینده می خواهی چکاره شوی؟ هرکدام شغلی را نام می برند، دکتر، مهندس، خلبان و پلیس .

با این ذهنیت بزرگ می شوند، راه خود را پیدا میکنند ، و هرکدام تلاش می کنند به آرزوی خود برسند. فقط به پلیس میگویند اگر بخواهی استخدام شوی ، باید همیشه آماده ماموریت و شهادت و درگیری با اشرار و مرزبانی و بی خوابی و باشی، پس جوان تحصیلکرده و عاشق خدمت از همین اطرافیان خودمان با پذیرش همه سختی ها ، در خدمت اداره پلیس در میآید .

باور کنیم او هم عاطفه دارد، فرزند دارد، مشکلات زندگی دارد، بیماری دارد و مثل بقیه با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کند اما با این احوال، خدمت میکند.

به پلیس جوان مأموریت می دهند ، از مرزها مراقبت کن، شبها گشت و کمین داشته باش، در برف به مردم کمک کن، با قاچاقچیان درگیر شو، سارقان را پیدا کن، امنیت را برقرار کن، افراد مخل آسایش مردم را شناسایی کن، از نوامیس مردم حفاظت کن، جلوی مست ها در پارک ها بایست و صدها ماموریت دیگر ،

آیا اگر پلیس با تمام وجود از ما و آبروی مان، مرزها، نوامیس، مغازها، محله ها، مدارس حراست و حفاظت میکند، ما چه وظیفه ای داریم باید از او تشکر کنم یا نه؟

شما خواننده ارجمند بفرمایید چند بار جلسه و مراسم تجلیل از پلیس برگزار کرده ایم؟ چند بار نامه نوشتیم و یا در فضای مجازی به پلیس گفتیم ما می فهمیم که شما در خدمت شهروندان هستید،؟

یک عده هم عادت کرده اند ، وظایف خود را به گردن پلیس بیندازند.

آقای شهردار، معاون فرهنگی، شورای شهر ، کمیسیون فرهنگی و بقیه کسانی که بابت انجام وظیفه از بیت المال پول دریافت میکنید، بفرمایید برپایی جشن و شادی و سرور در شب شهادت امام عسکری (ع) درست است یا غلط ؟

اگر قبول دارید که غلط است ،چرا به وظیفه خودتان عمل نکردید ؟ چرا باید پلیس وارد معرکه بشود ؟

آقای فرماندار، آقای استاندار، آقای نماینده و. اگر کسانی به وظیفه عمل نکردند و پلیس را در کاری وارد کردند که باید خودشان انجام میدادند، اکنون دیواری کوتاهتر از این عزیزان زحمتکش پیدا نکردید؟ آیا باید آنان را سرزنش کنید که مثلا با فلان فرد برخورد مناسبی نداشته؟

حواست هست ؟ جمعی بر خلاف مروت و مردانگی بر خلاف مشی دینی ، شب شهادت امام معصوم ما مراسم سرور فراهم کردند، آیا به آنان هم تاختید؟ آیا به کسی که مجوز این فعل زشت را صادر کرده،گفتید توبه کن و چرا خطا کردی؟

پس مروت و مردانگی آقایان مدیران استان کجاست؟

من به سهم خودمان از پلیس زحمتکش شهرمان تشکر می کنم.

شهادت پلیس جوانی که چندی پیش در مبارزه با فساد اخلاقی، شربت شهادت نوشید را تسلیت می گویم.

از شهدای این نیرو تجلیل میکنم

و برای سلامتی جان برکفان نیروی انتظامی دعا می کنم.

البته اگر در جایی به دلیل برخی مقاومتهای بیجا و یا شلوغی، به کسی اهانتی شده باشد و یا برخورد تندی پیش آمده باشد هم باید گفت، به خاطر همه خوبیهای پلیس، کوتاه بیا و بیهوده به نفع بیگانه، قلم نزن.

https://shoma-weekly.ir/grObUT