ورزش

حرف‌های تامل برانگیز علیرضا دبیر

«علی رضا دبیر» دارنده مدال طلای المپیک سیدنی پس از مدتها سکوت در مصاحبه‌ای بلند با خبرگزاری خبر آنلاین شرکت کرد و حرف‌های تأمل برانگیزی در باره مشکلات ورزش ایران بر زبان آورد.
ش  - ابراهیمی - «علی رضا دبیر» دارنده مدال طلای المپیک سیدنی پس از مدتها سکوت در مصاحبه‌ای بلند با خبرگزاری خبر آنلاین شرکت کرد و حرف‌های تأمل برانگیزی در باره مشکلات ورزش ایران بر زبان آورد.
علیرضا دبیر قهرمان نامی سابق کشتی آزاد ایران و جهان در بخشی از این مصاحبه‌اش گفت:
برای ورزش ایران و نماد آن که کمیته ملی المپیک است باید فردی در رأس امور آن باشد که اولاً چهره بین‌المللی داشته باشد و مردم به او علاقه و اعتماد داشته باشند و بدیهی است چنین آدمی با این ویژگی ها می‌تواند سفیر خوبی در مجامع بین‌المللی باشد و در ثانی در خیلی از تنگناها که سیاسیون نمی‌توانند نقشی ایفا کنند، این فرد شناخته شده ورزشی به خاطر شخصیت حقیقی و حقوقی که دارد، روابط را بهبود ببخشد. در واقع ما باید به دنبال چنین مدیرانی باشیم و انصافاً آقایان عباسی و علی آبادی چنین ویژگی‌هایی نداشته و ندارند.
در همین راستا بد ندیدیم نکاتی را به جناب علی‌رضا دبیر یادآور شویم:
1- لطفاً از دست ما دلخور نشوید ولی لزومی ندارد فردی که در رأس کمیته ملی المپیک به عنوان نماد ورزش ایران – قرار می‌گیرد چهره بین‌المللی داشته باشد. همین که چند عکس قد و نیم قد از آن فرد در مطبوعات چاپ شود و تلویزیون هم چهره طرف را کنار چند چهره بین‌المللی و معروف نشان بدهد کافی است حالا شما می‌توانید از ارتفاع بالا به همه چیز نگاه کنید چون به همین سادگی به یک شخصیت بین‌المللی تبدیل شده‌اید!
علاقه و اعتماد مردم هم به مرور جلب خواهد شد و اگر هم نشد چندان مهم نیست!
2- گفته‌اید در خیلی از تنگناها که سیاسیون نمی‌توانند نقشی ایفا کنند، این فرد شناخته شده و بین‌المللی ورزشی به خاطر شخصیت حقیقی و حقوقی که دارد، روابط را بهبود ببخشد. لابد ماجرای امیررضا خادم و کاندیدا شدن قهرمان سابق کشتی آزاد جهان در انتخابات فیلا به گوش شما نخورده یا اینکه داستان سفر مارکوپولویی و بی نتیجه این بنده خدا را فراموش کرده‌اید؟ اگر چنین فرد شجاع و شناخته شده‌ای در ورزش پیدا شد که بخواهد جای سیاسیون را بگیرد و بعد از افتادن در دست‌اندازهای اهالی سیاست و سنگهایی که جلوی پایش انداخته می‌شود، حتی شخصیت حقیقی خود را از یاد نبرد، آنگاه حق را به شما می‌دهیم!
3- سعی کنید من بعد به دنبال مدیران ورزشی شناخته شده در ورزش نباشید و پای ویژگی‌های آقایان عباسی و علی آبادی را وسط نکشید چرا که در ورزش این مملکت همه چیز تصادفی است و تکیه زدن بر صندلی‌های ورزشی نیازی به ویژگی خاصی ندارد!
تکمله:
از شوخی گذشته اعتراض علیرضا دبیر به دکتر عباسی و مهندس علی آبادی نیست بلکه بیشتر اعتراض قهرمان سابق المپیک به کسانی ربط پیدا می‌کند که پای سیاسیون را به ورزش می‌کشانند!
انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک نزدیک است و شرایطی که در حال حاضر برای ورزش ایران پیش آمده و باعث تعلیق چند فدراسیون کشورمان شده، از جهات مختلف حائز اهمیت است.
حدود دو ماه دیگر انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود و به اعضای مجمع این انتخابات پیشنهاد می‌کنیم نه یکبار بلکه چند بار حرفهای تکان دهنده و عمیق علیرضا دبیر را از نظر بگذرانند و آن گاه برای انتخاب فردی لایق، شایسته و کاردان با خود خلوت کنند.

https://shoma-weekly.ir/6vittc