شهرستانها

حجت الاسلام و المسلمین حسنی مقابل جریانات انحرافی لحظه ای کوتاه نیامد

این فعال سیاسی در استان بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین حسنی در رابطه با جریانات انحرافی لحظه ای کوتاه نیامد و در دفعات با مواضع صریح اش آنها را به چالش می کشید که به همین دلیل در دوران اصلاحات شدیدترین حملات به وی صورت می گرفت .

یحیی عماری دبیر حزب موتلفه اسلامی استان آذربایجان غربی در قدرشناسی مردم استان به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حسنی نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین ارومیه گفت: حقیقتا مردم قدرشناس آذربایجان غربی در تجلیل از نماینده ولی فقیه در استان حق مطلب را ادا کردند و علی رغم تبلیغات سوء فضاهای مجازی دشمنان، نشان دادند که پیرو ولایت و علاقمند روحانیت هستند و هرگز خادمین خود را فراموش نمی کنند.

وی که با خبرنگار هفته نامه "شما" سخن می گفت، افزود: مردم همانند روز 22 بهمن سال 57 به صحنه آمده بودند تا این روحانیت متعهد را تا مزار شهدا بدرقه کنند و این مردم نشان دادند تا گام آخر هم با ولایت و روحانیت همراه هستند.

عماری اظهارکرد: حجت الاسلام والمسلمین حسنی از انقلابیون قبل از انقلاب بودند و با این سابقه دیرینه همواره در صحنه های مختلف حضور موثر داشت و ایشان از معدود روحانیونی بود که همیشه مسلح بود تاجایی که پیش از انقلاب در راستای مبارزه با طاغوت زمان خود، هسته های مقاومت را در سطح ارومیه تشکیل داده بود.

دبیر استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با کشورهای عراق و ترکیه هم مرز است و رژیم پهلوی برخی از اکراد را علیه روحانیت و انقلابیون آن زمان مسلح کرده بود لذا آقای حسنی با تشکیل هسته های مقاومت نیروهای انقلاب را به سمت اقدامات انقلابی سوق داده و هدایت می کرد تا بدینوسیله با رژیم پهلوی مبارزه کنند.

وی اضافه کرد: این مرحوم پس از پیروزی انقلاب اولین فرمانده کمیته در استان بود لهذا با درگیری هایی که اشرار بوجود می آوردند ، ایشان با آنها برخورد مسلحانه می کرد و لذا آذربایجان غربی را از لوث وجود ضد انقلاب و گروههای مسلح پاکسازی کرد.

عماری عنوان کرد: مرحوم آقای حسنی در اولین دوره تشکیل مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم ارومیه روانه مجلس شد و با آغاز جنگ تحمیلی مجلس را رها کرده و خود را به جبهه های جنگ رساند چون در آن روز از بین تکالیف الهی ، به مبارزه با حزب بعث اولویت اول قائل بود که در همین راستا قریب به چهار مرتبه مورد سوء قصد ضد انقلاب مسلح قرار گرفت. وی ادامه داد: در سنگر امامت جمعه نیز علاوه بر ارشاد و آگاهی بخشی به مردم، به امورات آنها نیز می پرداخت.

این فعال سیاسی در استان بیان کرد: در رابطه با جریانات انحرافی لحظه ای کوتاه نیامد و در دفعات با مواضع صریح اش آنها را به چالش می کشید که به همین دلیل در دوران اصلاحات شدیدترین حملات به وی صورت می گرفت .

عماری به ارتباط بسیار صمیمی حجت الاسلام حسنی با حزب موتلفه اسلامی اشاره وگفت: این مرحوم شهدای موتلفه اسلامی را از پیشگامان مبارزه علیه طاغوت می دانست و با بزرگان حزب رابطه گرم و صمیمی داشت و در مراسم سالگرد شهدای موتلفه اسلامی همیشه حضور پیدا کرده و در خطبه های نماز جمعه به مناسبت ، از آنها به عنوان "السابقون" یاد می کرد.

وی ادامه داد: در هر سفری که مسئولین حزب به استان داشتند ، ایشان با اشتیاق تمام به استقبال آنها می رفت و در همین راستا با دبیر استان نیز ارتباط صمیمی داشتند و ما هیچ محدودیتی در دیدارها با ایشان نداشتیم.

یحیی عماری درخاتمه گفت: من به عنوان دبیر حزب موتلفه استان برخودم لازم می دانم از عموم مردم حق شناس ارومیه ودیگر شهرهای استان که در مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی شرکت کرده و با شکوه تمام برگزار کردند و همچنین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز استان که در انعکاس این شکوه و عظمت مردمی تلاش فراوانی داشت، تشکر و قدردانی کنم.


https://shoma-weekly.ir/yaXbGp