زنان

حجاب یکی از جبهه‌های جنگ نرم است

فخر گفت: حجاب به صورت امری سیاسی درآمده است و یکی از جبهه‌های جنگ نرم محسوب می‌شود.

سیده فاطمه فخر به مناسبت کشف حجاب رضاخانی پیرامون ضرورت حجاب و ارزش زن و خانواده به خبرنگار هفته نامه شما گفت: حجاب حکم و فریضهای دینی است که اکثریت جامعه ما رعایت آن را فریضهای دینی و عدم رعایت آن را موجب عقاب میدانند. رعایت حجاب یکی از راههای رسیدن به طهارت اجتماعی و فردی است که موجب سلامت، سعادت، پویایی و امنیت اخلاقی و معنوی جامعه میشود و راه را برای حضور و فعال شدن نیمی از جمعیت جامعه یعنی زنان هموار میسازد.

وی افزود: در این صورت زنان در کنار وظیفه الهی فرزندآوری و تربیت فرزندان میتوانند استعدادها و تواناییهای فراوان خود را برای رشد و ارتقای علمی، تربیتی و پرورشی جامعه به کار گیرند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برخلاف نظر دشمنان و مخالفان حجاب که القاء میکنند حجاب دست و پا گیر است و از پیشرفت زنان جلوگیری میکند در جمهوری اسلامی ایران دانشمندان زن متعددی داریم که با رعایت حجاب کامل از نخبگان علمی، فکری و فعالین سیاسی و کارشناسان فرهنگی و هنری هستند.

سنگ زیرین جامعه پاک اسلامی

وی از عفاف به عنوان سنگ زیرین جامعه پاک اسلامی یاد کرد و گفت: پاکی و طهارت جامعه باعث پویایی و مانایی و نزدیکی افراد به هویت انسانی میشود و اثر آن در همه عرصهها و نسلها باقی میماند.

فخر تصریح کرد: استکبار جهانی و غرب برای از بین بردن طهارت و پاکی و تخریب جوامع اسلامی دینزدایی را در برنامه خودش قرار داده است و با مبارزه با حجاب و عفاف مسلمانان را مورد تهاجم قرار میدهد.

وی با اشاره به رضاخان و آتاتورک که مهرههای بیگانگان در ایران و ترکیه با مأموریت دینزدایی بودند، خاطرنشان کرد: آنها با تهاجم صد در صدی به حجاب و مظاهر دینی سعی در دینزدایی در این دو کشور داشتند. با وجودی که غرب در ترکیه توانست پیروزی زیادی کسب کند، ولی در ایران جز عدهای سرسپرده و ناآشنا با مفاهیم اسلامی سایر ایرانیان زیر بار دینزدایی نرفتند و به هر صورت ممکن حجاب و مظاهر دینی خود را حفظ کردند و خود را نجات دادند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه روز به روز به تعداد مسلمانان در اروپا افزوده میشود در این کشورها با حجاب و مظاهر دینی مخالفتهای زیادی میشود. مثلاً در فرانسه قانونی وضع شد که هیچ نماد دینی نباید در مجامع عمومی تبلیغ شود و حضور متدینان آن دین با نماد دینیشان در اجتماع ممنوع است. حجاب را به عنوان نماد اسلامی در نظر گرفتند و از حضور زنان محجبه در اماکن عمومی جلوگیری میکنند. در صورتی که آنها از حضور یهودیان و مسیحیان با نمادهای خاص دینیشان جلوگیری نمیکنند.

وی بیان کرد: حجاب به صورت امری سیاسی درآمده است و یکی از جبهههای جنگ نرم محسوب میشود.

فخر با بیان اینکه جامعه اسلامی با تعالیم و عملکرد اسلامی پویا میشود گفت: اسلام به زن به عنوان عنصری بسیار مقدس نگاه میکند و ارزشها و مقامی که اسلام برای زن قایل شده چه قبل از اسلام و چه اکنون بیسابقه است. از نظر اسلام زن عنصری سازنده است که میتواند جامعه را بسازد، از اینرو خانواده از این نظر که کانون انسانسازی است اهمیت مییابد. ضمن اینکه زن در خانواده محور عاطفی است و میتواند نقش سازندگی اجتماع را انجام دهد.
https://shoma-weekly.ir/vGBr6E