شهرستانها

حبیبی کار در مؤتلفه را یک تکلیف دینی و الهی می‌دانست

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: مرحوم حبیبی کار در مؤتلفه را یک تکلیف دینی و الهی می‌دانست و معتقد بود، هرکس به کار در این حزب دنیوی فکر کند، ضرر کرده است.
یک فعال سیاسی درگذشت مرحوم حبیبی را برای مؤتلفه خسران‌بار توصیف کرد و گفت: وی مدیری با روحیه انقلابی و جهادی بود که تمام وجود خود را به تمام معنا وقت مؤتلفه کرده بود و اعتقاد داشت کار در مؤتلفه عبادت است و با تقوای سیاسی و مدیریت انقلابی و جهادی، مؤتلفه را اداره می‌کرد.

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به فقدان تأسف‌بار مرحوم محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: آشنایی بنده با مرحوم حبیبی به اوایل انقلاب می‌رسد و از بدو ورود وی به حزب مؤتلفه اسلامی و بالاخص از زمان پذیرش مسئولیت معاون اجرائی حزب، از نزدیک با وی ارتباط داشتم و از در مدت 14 ساله دبیرکلی وی نیز ارتباط تنگاتنگی داشتیم و در طول این دوران خاطرات خوبی را از وی بیاد دارم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مرحوم حبیبی، تقوای در خلوت داشت و از نظر اخلاق می‌توان گفت، استاد اخلاق بودند، تأکید کرد: وی با داشتن اخلاق محمدی، از محبوبیت خاصی در بین اعضای حزب و همه کسانی که وی را از نزدیک می‌شناختند، برخوردار بود و این محبوبیت را از پیام‌های تسلیتی که از سوی مقام معظم رهبری، علما و مراجع سراسر کشور و همچنین مدیران و رؤسای قوه مقننه و مجریه می‌توان دریافت که در این پیام‌ها وی را خدمتگذاری صادق نامبرده‌اند.

این فعال سیاسی درگذشت مرحوم حبیبی را برای مؤتلفه خسران‌بار توصیف کرد و افزود: وی مدیری با روحیه انقلابی و جهادی بود که تمام وجود خود را به تمام معنا وقت مؤتلفه کرده بود و اعتقاد داشت کار در مؤتلفه عبادت است و با تقوای سیاسی و مدیریت انقلابی و جهادی، مؤتلفه را اداره می‌کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مرحوم حبیبی را مدیری کاملاً تشکیلاتی دانست و خاطرنشان کرد: وی با همت خود در انسجام‌بخشی و تشکیلاتی کردن مؤتلفه کاملاً موفق عمل کرد و اعتقاد داشت مؤتلفه نباید قائم به شخص باشد، بلکه باید سیستمی عمل کند، لذا همانطور که رئیس محترم شورای مرکزی حزب، دکتر بادامچیان ذکر کردند، خلأ به وجود آمده از فقدان انسان خدومی همچون مرحوم حبیبی را با جهاد و تلاش و با استفاده از نسل جوان به بهترین نحو جبران می‌کنیم.

مقدم ادامه داد: مرحوم حبیبی در کار مدیریتی در عین اینکه با اخلاق محمدی برخورد می‌کرد، اما با زیرمجموعه خود بسیار جدی و بی‌تعارف بود و در طول خدمت در مؤتلفه خالصانه و صادقانه کارکرد و با وجود آنکه انسانی بسیار نجیب و به تعبیری مظلوم بود، اما در از خودگذشتگی زبان‌زد بود و بسیاری از مواقع از حق خود می‌گذشت.

وی با بیان اینکه مرحوم حبیبی با اعتقاد به اینکه مؤتلفه اسلامی حزب الهی است و تا لحظه آخر برای جلب رضایت خدا به آن خدمت کرد، عنوان داشت: وی از هیچ کوششی در این حزب دریغ نورزیدند که به نظر بنده اجر شهید را خواهند داشت و به شهدای مؤتلفه پیوستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: مرحوم حبیبی کار در مؤتلفه را یک تکلیف دینی و الهی می‌دانست و معتقد بود، هرکس به کار در این حزب دنیوی فکر کند، ضرر کرده است. وی کار در مؤتلفه را اخروی محسوب می‌کرد و مؤتلفه را یک جایگاه مقدس می‌دانست، لذا تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود روی این اعتقاد عملاً ایستاد و تا پاسی از شب تمام وقت خود را صرف کار در مؤتلفه می‌کرد.

این فعال سیاسی مرحوم حبیبی را واجد خصوصیات اخلاقی بسیار مثبتی همچون اخلاص دانست و گفت: وی با حقوق معمولی کارمندی گذران زندگی می‌کرد و یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود و به در دفاع از حریم ولایت ذره‌ای تردید نداشت و عقب ننشست و احترام ویژه‌ای برای جایگاه مرجعیت و روحانیت قائل بود و به روحانیت متعهد علاقه وافری داشت.

مقدم با بیان اینکه مرحوم حبیبی هیچ ملاحظه‌ای از بیان حقایق و مواضع اصولی و مناسب نداشت، خاطرنشان کرد: وی سیاستمداری تیزبین، زیرک، باهوش و تحلیل‌گر و واقع‌بین، آرمانگرا و مطلع و آگاه به امور، با بصیرت و با تقوا بود که دغدغه نام و نشان نداشت و دنبال نان و مقام نبود، خداوند ایشان را مورد غفران الهی قرار دهد و با شهدای مؤتلفه محشور کند.

https://shoma-weekly.ir/IEIMYX