شهرستانها

حافظه تاریخی ملت ایران از آمریکا با حرف زدن پاک نمی شود

اعتماد ملت ایران جز با تغییر در عمل امریکا جلب نمی‌شود، زیرا ملت ما از رفتارهای تجاوزکارانه دولتمردان آمریکا به خصوص در کودتای 28 مرداد 1332 عصبانی هستند و این عصبانیت با سخن گفتن برطرف نمی شود.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی در نشست هفتگی خود به تحلیل سفر رئیس جمهور به نیویورک پرداخت و بر نشان دادن حسن نیت آمریکایی ها در عمل تاکید کرد و گفت: اعتماد ملت ایران جز با تغییر در عمل آنها جلب نمیشود، زیرا ملت ما از رفتارهای تجاوزکارانه دولتمردان آمریکا به خصوص در کودتای 28 مرداد 1332 عصبانی هستند و این عصبانیت با سخن گفتن برطرف نمی شود.

مقدسی افزود: هیئت حاکمه آمریکا اگر در عمل نشان دهند که از رفتار براندازانه پشیمان شده و ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ پذیرفته و بر اساس احترام با ملت ایران سخن می گوید، ما هم استقبال میکنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا هنوز حسننیت خود را به صورت عملی نشان نداده گفت: قدم اول در اثبات
حسن
نیت آنان لغو رسمی تحریمها و تایید کامل برنامه هستهای کشورمان عنوان کرد.

مقدسی خاطر نشان کرد: ما عملکرد دیپلماسی خارجی کشور را در نیویورک مثبت ارزیابی میکنیم و معتقدیم مواضع در چارچوب اصول حکمت، مصلحت و عزت بود اما باید همچنان همه گونه آمادگی برای هر نوع اقدامی از طرف آنها را در داخل خود حفظ کنیم. دولتمردان ما نیز باید نگاهی عمیق تر به موضوع نرمش قهرمانانه داشته باشند، تا ما در موضع ضعف قرار نگیریم.

مقدسی در ادامه وقوع انفجارهای تروریستی در شهر اربیل عراق را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی گناه در این شهر شد به شدت محکوم کرد و گفت: اقدامات تروریستی در راستای تداوم حرکتهای
تفرقه افکنانه در عراق از سوی دشمنان وحدت و یکپارچگی و امنیت این کشور صورت می گیرد و تلاش دارند ناامنی را  به مناطق مختلف عراق تسری بخشیده و به وحدت ملی این کشور آسیب وارد کنند. وی با اشاره به شرایط منطقه ای گفت:برخی کشورها با سوءاستفاده از شرایط بحرانی در سوریه به اختلافات در عراق دامن زده و زمینه فعالیت گروههای تروریستی در این کشور را فراهم می
کنند، غافل از آنکه ناامنی در سوریه و عراق تمام منطقه را بسوی نزاعهای طایفهای و قومی و مذهبی خواهد کشاند.

 

https://shoma-weekly.ir/hGUiFz