زنان

حاشیه نشینی یک نمایشگاه

برپایی این نمایشگاه‌های مستقل، علاوه بر آنکه طراحان داخلی را نسبت به طراحی ایرانی-اسلامی ترغیب می‌کند می‌تواند بازار خوبی را برای تولیدکنندگان لباس داخلی فراهم کند، بازاری که از طریق نمایش، معرفی و فروش محصولات فراهم شده است، طبیعی است که چنین تبلیغاتی می‌تواند تاثیر پایدارتری بر ذهن خریدار باقی بگذارد.
طیبه خوشرو- تقریبا ذائقههایمان را عادت دادند که هر وقت یک نمایشگاهی در مصلای تهران و یا نقاط دیگر برپا است، در حاشیهاش نمایشگاه مد و لباس نیز سرک میکشد. نمایشگاهی که شاید همه ما خانمها توقع داشته باشیم که در فضایی جداگانه و با تبلیغی مناسب به صورت یک هویت مستقل بخشی از روزهای یک ماه از سال را به خود اختصاص دهد اما با تمام این تفاصیل چندسالی است که این نمایشگاههای مد و لباس حاشیهای تا حدود زیادی مردم و به خصوص زنان را به خود جذب کرده است و باوجود شرایطی که ذکر شد توانسته است تا در حد مطلوبی مد و لباس ایرانی اسلامی را معرفی کند و باید اذعان کرد که این نمایشگاهها سیر صعودی نسبتا خوبی را درپیش گرفته است و همین نگاه گذرا به استقبال مردم نشان میدهد اگر ما بتوانیم در کنار نمایشگاههایی که در حاشیه نمایشگاه قرآن و نوشت افزار و مانند آن، نمایشگاهی را در تاریخ معینی از سال به مد و لباس اختصاص دهیم، قطعا بازخورد این حرکت بیش از هر زمان دیگری از طریق تعداد مراجعه کنندگان مشخص میشود.

برپایی این نمایشگاههای مستقل، علاوه بر آنکه طراحان داخلی را نسبت به طراحی ایرانی-اسلامی ترغیب میکند میتواند بازار خوبی را برای تولیدکنندگان لباس داخلی فراهم کند، بازاری که از طریق نمایش، معرفی و فروش محصولات فراهم شده است، طبیعی است که چنین تبلیغاتی میتواند تاثیر پایدارتری بر ذهن خریدار باقی بگذارد.

به هر حال معرفی پوشاک داخلی و کاربردی زنانه از قبیل روپوش، روسری و چادر به انضمام فروش آنها در فضایی مناسب با قیمتهایی نسبتا متعادل میتواند در ترویج مدولباس ایرانی موثر باشد.

ضمن اینکه باید این اصل فراموش نشود که زنان بیشترین مصرف کننده این تولیدات هستند و اگر در این حوزه اهمال و کوتاهی صورت بگیرد، مدسازان غربی به راحتی نبض بازار را در دست میگیرند و علاوه بر خروج سرمایههایی کلان از اقتصاد ممکلت، به شیوهای کاملا نامحسوس باعث پروژه حیازدایی پوشش در داخل ایران میشوند، چیزی که امروز به آسانی با یک سرچرخاندن در خیابانهای کلان شهرهایی نظیر تهران قابل رویت است. بنابراین حسن وجود چنین نمایشگاههایی غیر قابل انکار است، اما بد نیست ضمن حضور مداوم این نمایشگاهها در حاشیه سایر نمایشگاهها، با قایل شدن یک ماهیت مستقل علاوه بر آنکه به عفاف و حجاب احترام بگذاریم گامی موثر در مقابل خنثی سازی توطئههای دشمن بر ضد حجاب برداریم.

https://shoma-weekly.ir/YeZCaH