شهرستانها

حاشیه شهر مشهد هدف فرصت‌جویان عرصه انتخابات

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: عده‌ای با نیت جمع‌کردن رأی پایگاه‌های خود را در مناطق حاشیه شهر مشهد مستقر می‌کنند.
جواد آرینمنش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به آسیبهای انتخاباتی که حاشیه شهر را تهدید میکند، اظهار کرد: حاشیه شهر مشهد یکی از نقاط آسیبپذیر اجتماعی و فرهنگی در کشور است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ حاشیهنشینی کشور 12 درصد است، ادامه داد: در مشهد این رقم به 36 درصد میرسد و این بدین معناست که در مشهد 3 برابر متوسط کشوری حاشیهنشین داریم و این فضا زمینه وجود ناهنجاریهایی را فراهم میکند و باعث میشود مردم در شرایط خوبی نباشند.

آرینمنش در خصوص اهمیت حاشیه شهر مشهد در انتخابات تصریح کرد: با توجه به جمعیت زیاد این مناطق مسلما نقش تعیینکنندهای در انتخابات دارند و صندوقهای حاشیه شهر میتوانند تأثیرگذار باشند، به همین دلیل عدهای با نیت جمعکردن رأی پایگاههای خود را در این مناطق مستقر میکنند، البته باید گفت که مردم به خوبی میدانند چه کسانی به فکر خدمت هستند و چه کسانی در نظر دارند رأی مردم را مصادره کنند، با این اوصاف هر کجا که فقر باشد زمینه انحراف وجود دارد و طبیعتا مردم حاشیه شهر در معرض آسیب هستند، به همین دلیل افراد با پول به سراغ آنها میروند و زمینه آسیبپذیری در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در این مناطق بیشتر میشود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه احزاب از آنجایی که فعالیت اجرایی ندارند فقط با گزینش افراد و حمایت از آنها می‌‌توانند به حاشیه شهر مشهد کمک کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما میتوانند تشخیص دهند که چه کاری را انجام دهند و طی 9 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی حتی یک نفر خارج از فهرست‌‌های اصلی دو جریان سیاسی کشور موفق به راهیابی به مجلس نشد.

https://shoma-weekly.ir/dNzpOC