شهرستانها

جوان‌گرایی و آینده روشن موتلفه اسلامی

موضوع جوان‌گرایی و کادرسازی در حزب از جمله موضوعات راهبردی است که هم برای حزب و هم برای نظام امری اجتناب‌ناپذیر است‌.
محمد حسین شفیعی ها- موضوع جوانگرایی و کادرسازی در حزب از جمله موضوعات راهبردی است که هم برای حزب و هم برای نظام امری اجتنابناپذیر است.

بهانه برای بیان این نکته مهم، سخنان ارزشمند حضرت آیتالله علمالهدی امام جمعه محترم مشهد مقدس در اجلاس دبیران استانها و شهرستانها بود که ضمن ستایش از تلاش مجاهدانه و تکلیف محور بیش از نیم قرن مؤتلفه اسلامی (درتمام مدت صحبت چندین بار با لفظ حزب «مقدس» مؤتلفه اسلامی کلام خود را آذین بستند) تأکید بر این نکته داشت که در شرایط کنونی آنچه مایه روشنایی و امید به تداوم در آینده است که تضمینکننده ادامه حرکت و تداوم بخش این نهاد مقدس است جریان جوانان مؤتلفه اسلامی است. ایشان ضمن تأکید بر اینکه مؤتلفه آیینه تمام نمای هر جریان مؤمن و متدین و حزب اللهی و ولایی است که قامت خود را در این آیینه میبیند، یادآور شدند که جریان جوان مؤتلفه باید ضمن حفظ انسجام، راهبرد روشن تکلیف محوری مؤتلفه اسلامی را نصبالعین خود قرار داده و نقش محوری خود را همانند پیشینیان در میان جریان حزبالله ایفا کنند.

با آنکه جوانگرایی در حزب از دغدغههای اصلی رهبران و بزرگان آن بوده و چه دبیرکل محترم و چه مرحوم استاد عسکراولادی در زمان حیات مبارکش اهتمام به آن داشتند و در طول حداقل یک دهه اخیر این پوستهشکنی اتفاق افتاده است؛ ولی بهنظر میرسد با عنایت به چنین نگاههای بلندی به مؤتلفه اسلامی که از سوی بزرگان ابراز میشود و با توجه به مقتضیات زمان و مسئولیتی که حزب بهعنوان جزئی از نظام اسلامی که رسالتهای بزرگ داخلی و بینالمللی برای اثبات کارآمدی و بسط و گسترش اسلام عزیز دارد، وظیفه سنگینتری احساس میشود و باید همتی مضاعف وجدی در این خصوص داشته باشد.

شرایط داخلی کشور نشان از آن دارد که مقاومتهای متعصبانه و غیرمنطقی که علیه تحزب و تشکل در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت میگرفت، امروز رنگ باخته و اداره کشور توسط احزاب و تشکلهای شکل گرفته بر باورهای دینی و اسلامی ناب در آینده نظام بسیار محتمل است.

از سویی رسالت جهانی و جایگاه بینالمللی جمهوری اسلامی که با پیام اخیر رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی شفافتر خودنمایی کرد، باید با تلاشهای مجاهدانه تقویت شده و گسترش پیدا کند، هر دوی اینها ایجاب میکند که نیروهای جوان مؤمن و معتقد و پر انرژی در کشور به کار گرفته شوند. این جاست که مسئولان حزب باید در راستای چشمانداز مصوب حزب برای افق 1404 برنامهای عملیاتی و واقعی در جذب هرچه بیشتر جوانان علاقمند و تربیت و تقویت مبانی فکری و عقیدتی و سیاسی و فرهنگی آنان طراحی کرده و با سپردن مسئولیتهای مختلف حزبی ایشان را برای رسالت بزرگی که در پیش است آماده سازند.

البته مکمل این بحث موضوع صحبت جناب آقای میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب در اجلاس مشهد هم امری ضروری است. بدیهی است که موفقیت یک حزباللهی که به تعبیر شهید بهشتی میتوان از آن به معبد هم نام برد، هنر حزبیبودن ما است که آقای مهندس میرسلیم بدان اشاره داشت و تأکید کرد که ما اعضای حزب باید بار حیثیتی حزب را به دوش بکشیم و مراقب رفتارهای ظاهری و باطنی خود باشیم که طبعاً معطوف به همان تکلیف محوری است.

همچنین بر تقید به نظم و انضباط و ظرفیت نقدپذیری و هنر خوب شنیدن و خوب حرفزدن و پایبندی به ضوابط و مقررات و شئونات حزب تأکید کرد که یقیناً موفقیت کاری در گرو توجه به این نکات تشکیلاتی است که بر جوانان مؤتلفه شاید واجبتر باشد.

امید است که حزب مؤتلفه اسلامی با استعانت از عنایت پروردگار متعال و نیز روح بلند شهدای گرانقدر و پیشکسوتان مجاهد خود قبل از فرا رسیدن ایجاد بستر یاد شده بتواند این نیروسازی را به انجام رساند.

*دبیر استان قزوین

https://shoma-weekly.ir/Ywu7ZI