شهرستانها

جوانان تاریخ وقوع انقلاب اسلامی را مطالعه کنند

محمدحسین شفیعی‌ها دبیر حزب موتلفه اسلامی در قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین خاطرات آن روزها را اینگونه بیان کرد: دی و بهمن ماه سال ۵۷ برای مردم ایران و به ویژه ما که نسل جوان و نوجوان آن دوره بودیم، سرشار از خاطرات تلخ و شیرین و البته غرورانگیز است.

وی ادامه داد: اوایل دی ماه قزوین با حادثه وحشتناک حمله مزدوران شاه به مردم و کشتار آنها مواجه بود، حادثه‌ای بسیار دردناک که سبب شد اتفاقات قزوین در تیتر خبرهای رسانه‌های خارجی قرار گیرد.

شفیعی‌ها تصریح کرد: ظلم و فشار رژیم شاه آنچنان در سراسر کشور شدت گرفت که زمینه تزلزل آن‌ را فراهم کرد و شاه در ۲۶ دی به ناچار و با توصیه آمریکا با همراه تاراج دارایی‌های ملت ایران از کشور فرار کرد!

دبیر حزب موتلفه در قزوین یادآور شد: جنایات شاه و رژیم شاهنشاهی آن‌ چنان غم‌انگیز و طاقت‌فرسا شده بود که با فرار او، مردم گویی تمام مصیبت‌ها و اتفاقات تلخ را به فراموشی سپرده و سراسر کشور غرق در سرور و شادی شد.

وی ادامه داد: مردم قزوین هم پس از شنیدن خبر فرار شاه به شور و شادی وصف‌نشدنی پرداخته و به یمن فرار این جبار و دیکتاتور ایران در بین هم شیرینی پخش‌ می‌کردند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه با فرار شاه صفحه آخر مبارزات مردم ستم کشیده ایران ورق خورد و وارد مرحله نهایی شد، عنوان کرد: با فاصله کمی بعد از فرار شاه، امام خمینی(ره) به عنوان رهبر مذهبی و سیاسی و انقلابی مردم که سال‌ها در تبعید و به اجبار از مردمش دور بود وارد کشور شد و در نهایت ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و مبارزات ملت با سرنگونی نظام شاهنشاهی به پیروزی رسید.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی ایران داغ بزرگی بر دل سلطه‌جویان عالم و در رأس آنها، آمریکای پلید است که هنوز بعد از چهار دهه نتوانسته‌اند آن‌ را التیام بخشند و مستمراً برای مردم ما مسئله و مشکل ایجاد می‌‌کنند.

وی بیان کرد: نسل جوان ما باید با مطالعه تاریخ و رجوع به اسناد و مستندات معتبر بداند که بر سر این کشور و مردمانش چه آمده که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد.

شفیعی‌ها تاکید کرد: امروز قدرت استعمار و ایادی او در تلاش هستند تا با جعل و تحریف تاریخ جای جلاد و شهید را عوض کنند و اذهان بی‌اطلاع و ناآگاه نسل‌های بعد از پیروزی انقلاب را دچار تردید نمایند تا شاید بتوانند دوباره به دوران نکبت بار گذشته بازگردند.

دبیر حزب موتلفه در قزوین با اشاره به اینکه دشمن هرگز چنین خواب پریشانی را تعبیر نخواهد کرد، افزود: نباید از مکر دشمن غافل باشیم چون کار شیطان اغواگری است و اگر هوشمندانه و آگاهانه برخورد نکنیم و از اهمیت کار بزرگی که مردم انجام دادند و فرزندان آنها با هدیه خون خود زمینه رهایی از سیاهی و پلیدی را فراهم آوردند، ساده‌لوحانه عبور کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: حوادث و اغتشاشات چهار ماهه اخیر هشداری نسبت به این دغدغه بود، همانگونه که رهبری هم فرمودند نباید تصور کرد که تمام شد، هم مردم و هم مسئولان باید نسبت به وظایف خطیری که برعهده دارند نهایت کوشش‌ را داشته باشند.

شفیعی‌ها در پایان گفت: مسئولین باید در سیاست‌گذاری‌ها و عملکردها همت خود را دوچندان کرده و با کمک عناصر پاکدست، دارای دانش و علم در معیشت مردم را باز کرده و شرایط به نسبت آرامی را برای آنان فراهم کنند.

https://shoma-weekly.ir/u6q3Uj