شهرستانها

جواد آرین‌منش: سیاسی شدن شوراها باعث هدر رفت منابع می گردد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: شوراها، مدیریت شهری وشهرداری‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر یک‌سری نقاط ضعف و قوت دارند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: شوراها، مدیریت شهری وشهرداریها چه در گذشته و چه در حال حاضر یکسری نقاط ضعف و قوت دارند.

جواد آرینمنش افزود: در حال حاضر با قانونی که وجود دارد بزرگترین و مهمترین کار شورای شهر انتخاب شهردار است که به تبع آن نیز مدیران دیگر شهرداری انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه مشهد در بخشها مختلف دچار عقبماندگی شده است، ابراز کرد: کارنامه شورا به دلیل سیاسی بودن و غلبه سبقه سیاسی بر سبقه سیاستگذاری و مدیریت شهری و صدور بیانیه های فوق سیاسی که هیچ ارتباطی به شورا شهر ندارد باعث هدر رفتن فرصت و انرژی شورای شهر و منابع و ثروت های ملی شد.

آرینمنش با اشاره به وجود نهادهای موثر در مشهد تصریح کرد: آستان قدس رضوی یکی از قطبهای فرهنگی ایران و بلکه جهان است. گرچه هیچ وقت آمار دقیقی از ورودی زائران به مشهد نداشتیم اما میتوان گفت هرساله یکسوم جمعیت ایران به مشهد می آیند و مهمان مضجع رضوی هستند. علاوه بر این که گستره فعالیتهای آستان قدس فراتر از مشهد است.

وی افزود: رویکرد اساسی حکم رهبری برای مدیریت جدید آستان، حمایت از محرومان ونیازمندان وترویج ملی و فراملی فرهنگ اسلامی است، مدیر عالی مجموعه دست به تغییرات خوبی زدهاند. امید است که از ظرفیت نیروهای مشهدی و استانی نیز بیشتر بهره گرفته شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رئیسجمهور قرار نیست سیاستگذار باشد؛ باید مجری سیاستها و مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد. سیاستها تدوین و توسط رهبری ابلاغ شده است و مجلس شورای اسلامی این سیاستها را تبدیل به قانون برنامه ششم کرده است.

https://shoma-weekly.ir/fY7W7u