ورزش

جهان شاهد درخشش سرو قامتان ایرانی

والیبال موفق‌ترین روزهای خود را پشت سرمی‌گذارد. تیم ملی ایران چهارشنبه و جمعه هفته جاری مقابل روسیه و برزیل به میدان می‌رود تا در جمع بهترین‌های لیگ جهانی خود را محک بزند.
امید توکلی- والیبال موفقترین روزهای خود را پشت سرمیگذارد. تیم ملی ایران چهارشنبه و جمعه هفته جاری مقابل روسیه و برزیل به میدان میرود تا در جمع بهترینهای لیگ جهانی خود را محک بزند.

تیم ایران در حالی با کسب ۱۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به جمع ۶ تیم برتر لیگ جهانی راه یافته که این روزها پس از دو شکست متوالی برابر لهستان حرف و حدیثهای مختلفی پیرامون این تیم به گوش میرسد!

متأسفانه شبکههای اجتماعی پرشده از شایعاتی که اتهام تبانی به تیم ملی والیبال ایران میزند و همین انگها باعث دلخوری والیبالیستهای دلاور کشورمان شده است.

قهرمانانی که پس از پشت سرگذاشتن اردوهای بلند مدت پای به لیگ جهانی گذاشته و در گروه A دمار از روزگار برزیل، ایتالیا و لهستان درآوردند و دست آخر متهم شدند! آخر به چه جرمی؟

ایران به لهستان باخت. بله باخت! بد هم باخت... دوبار پی در پی با نتایج سه بر یک و سه بر صفر باخت اما این باخت نه ربطی به زد و بند با لهستان برمیگشت و نه به تبانی ایران برای بالا نیامدن تیم قدرتمند برزیل! حتی معتقدیم غیبت «شهرام محمودی» ستاره پشت خط زن تیم ملی هم دلیل این دو باخت سنگین نبود بلکه از آنجایی که صعود ایران قبل از سفر به لهستان قطعی شده بود، بروبچههای تیم والیبال کشورمان از آن انگیزه کافی برای رقابت برخوردار نبودند. ما امروز آنچه که دنیا تجربه کرده و به نتیجه رسیده را باید در نظر قرار دهیم و توجه داشته باشیم ایتالیا هم وقتی به امتیاز ۱۹ رسید، دیگر ریسک نکرد. سرمربی این تیم با درایت فراوان نفرات دوم خود را به مصاف لهستان و ایران فرستاد و تمامی تهمتها را به جان خرید تا پشتوانهسازی کند. شاید تنها افسوس این باشد که چرا «اسلوبودان کواچ» چنین نکرد؟ چه میشود اگر سرمربی صربستانی تیم ملی کشورمان به جای نفرات اصلی، بازیکنان ذخیره را به میدان لهستان میفرستاد که هم از انگیزه بیشتری برای نشان دادن توانایی خود برخوردار بودند و هم با این دو شکست اعتماد به نفس اصلیها پایین نمیآمد، کما اینکه «امیر غفور» در غیاب «محمودی» مجالی برای درخشش یافت. به هر روی والیبال ما تا همین جا هم کار بزرگی انجام داده و امیدواریم بیحرف پس و پیش بار دیگر در مرحله نهایی لیگ جهانی تمام دنیا شاهد درخشش سروقامتان ما باشند.

https://shoma-weekly.ir/TLDPTQ