شهرستانها

جنگی که باقی است

اگر ما مردم ایران به حرف آمریکایی‌ها گوش دهیم تا اینکه شاید از ما راضی شوند، این مایه ذلت خواهد بود؛ اما اگر روی حرف خودمان، روی آرمان‌های امام و شهدا ایستادگی کنیم به یقین دشمن از ما ناراضی خواهد شد، به تعبیر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی‌: ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!
حسن کربلایی- به نظر من جنگ هنوز تمام نشده؛ بلکه شکلش تغییر کرده است و از همان لحظهای که جنگ نظامی تمام شد، جنگ نرم آغاز شده است.

جنگ نرم یعنی بیایند مردم را از جنگیدن منصرف کنند یا اینکه به خانواده شهدا این را القا کنند که چرا فرزندان خود را به جبهه فرستادید و کارتان اشتباه بوده در واقع پشیمانسازی یکی از پروژههای دشمن بود.

از دیگر نقشههایی که دشمن طراحی میکند همین موبایل را ببینید که به این شکل توسعه پیدا کرده و شبکههای اجتماعی چگونه زیاد شده است دقیقا این نقشه شوم آمریکا بوده که ما باید جوانان ایرانی را از درون پوچ و تهی کنیم که هیچوقت به یاد مبارزه نیفتند.

زمانی جوانان را مشغول اعتیاد کردند که البته جواب نداد و درصد کمی بهسمت مواد مخدر سوق پیدا کردند؛ ولی آنها به فکر این بودند که تمام جوانان به سمت مواد بروند و الان هم این نقشه شبکههای اجتماعی را طراحی کردند کاملا معلوم است که ریشه این در اسرائیل و آمریکاست. اگر ایران کمتر از آنچه آمریکا در فتنه 88 کرد را با آمریکا انجام میداد، این کشور به قدری این موضوع را رسانه ای می کرد که کل دنیا ایران را محکوم و نفرین می نمود.

ما آمریکا را شیطان بزرگ می دانیم، او را فتنهگر می دانیم زیرا آمریکا جوانان ما را کشته است و جنگ را به ما تحمیل کرده! دانشمندان مان را شهید کرده و دائم با زبان تحریم و تهدید سخن می گوید پس ما حق داریم با او دشمن باشیم. مردم شعارشان را می دهند، و مدیران باید راه نفوذ و بازگشت آمریکا را سد کنند و این خواسته امام خمینی و امام خامنه ای است.

طبیعتا اگر فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و جان فشانی در بین مردم باشد برای کشور کافیست؛ فرهنگ اعلام حضور در جبهه فرهنگی همین کاری که رسانهها میکنند چند نفر باهم جمع میشوند و این کارهای خوب و زیبا را انجام میدهند، طبیعی است هر مقدار آموزش دیده شود و اگر تجهیزات بهتر در کنار آن باشد بهتر از گذشته کار انجام میشود و دشمن را بیشتر زمینگیر میشود.

ادبیات امروز مردم عزیز ما در گیلان باید ادبیات مبارزه با کفر و ایستادگی در مقابل ظالم باشد چون امام حسین میفرمایند نه پذیرش ذلت و نه پذیرش سازش، حال باید بررسی کنیم که یزید زمان ما چه کسانی هستند و کافران زمان را شناسایی کنیم و با یهودیان که دشمنان ائمه و پیامبر بودند و مخالفان اسلام هستند به مقابله بپردازیم.

اگر ما این روحیه را تقویت کنیم و با اطاعتپذیری از رهبری به نظر من در مقابل دشمن خواهیم ایستاد و به پیروزی قطعی خواهیم رسید. آیا با همان کار فرهنگی زمان هشت سال جنگ تحمیلی حزب بعث با ایران اسلامی، امروز هم نمیتوان پیشرفت کرد؟ اگر الان هم همان روحیه حاکم باشد، میتوان پیشرفت کرد.

حرفهای فرانسیس فوکویاما درباره دو بال شهادت و ولایت را به یاد آوریم. دشمن بهدنبال این است که این دو بال را از بین ببرد، اگر ما مردم ایران به حرف آمریکاییها گوش دهیم تا اینکه شاید از ما راضی شوند، این مایه ذلت خواهد بود؛ اما اگر روی حرف خودمان، روی آرمانهای امام و شهدا ایستادگی کنیم به یقین دشمن از ما ناراضی خواهد شد، به تعبیر شهید مظلوم آیتالله بهشتی: ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

* دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان

https://shoma-weekly.ir/cbDqZf