شهرستانها

جلوگیری از حضور نااهلان در انتخابات خواسته مردم است

کربلایی به تخلف هیئت‌های اجرایی گیلان طبق دستورالعمل‌ها اشاره کرد و گفت: جلوگیری از حضور ناهلان در انتخابات خواسته مردم است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قانون انتخابات در تشکیل هیئتهای اجرایی اظهار کرد: ابتدا بررسی پرونده افراد ثبتنام کننده برای نامزدی مجلس شورای اسلامی به عهده هیئتهای اجرایی است و وقت بررسی این هیئتها به اتمام رسیده است.

وی به اخبار منتشر شده از داخل هیئتهای اجرایی گیلان اشاره کرد و افزود: مطالبی که از طرف مدیران و مسئولان انتخابات استان به رسانهها اعلام شده، خبرهای خوشی را به همراه ندارد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با بیان اینکه تعداد ۳۶۸ نفر برای نامزدی مجلس شورای اسلامی در استان ثبتنام کردند، تصریح کرد: تعداد هشت نفر انصراف دادند و ۳۳ نفر به دلیل کمبود در پرونده یا بررسی مدارکی که از مراجع چهارگانه ارسال شد، تایید نشدند.

کربلایی، رد صلاحیت تعدادی از نامزدها را به دلیل نقص در مدرک تحصیلی خواند و بیان کرد: نامههای منفی از طرف مراجع ۴گانه برای دو برابر افرادی که رد صلاحیت شدند به هیئتهای اجرایی ارسال شد؛ اما این هیئتها در برخی از شهرستانها حتی یک نفر را رد صلاحیت نکردند و این موضوع اظهار تاسف دارد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اشتهار به فساد و بدنامی در مناطق مختلف و محل زندگی از جمله مواردی است که طبق قانون باید توسط هیئتهای اجرایی بررسی شود، خاطرنشان کرد: هیئتهای اجرایی در مورد نامه مراکز چهارگانه ترتیب اثر ندادند و برای این هیئتها در استان اظهار تاسف میکنیم.

کربلایی به تخلف هیئتهای اجرایی گیلان طبق دستورالعملها اشاره کرد و گفت: جلوگیری از حضور ناهلان در انتخابات خواسته مردم است.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بررسی صلاحیتها باید با دقت بیشتری انجام میشد تا حق کسی ضایع نشود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی گیلان با تاکید بر تایید افراد صالح توسط هیئتهای اجرایی، اظهار کرد: اگر افرادی ناصالح هستند نباید تایید شوند و از این موضوع اظهار نگرانی میکنیم.

کربلایی به بدنامی برخی از نامزدهای تایید صلاحیت شده در هیئتهای اجرایی گیلان اشاره کرد و افزود: برخی از نامزدها محکومیت قضایی و سوابق گروهکی دارند ضمن اینکه تعدادی از کاندیداها در فتنهها نقش داشتند؛ اما تایید صلاحیت شدند.

https://shoma-weekly.ir/ehcoDs