شهرستانها

جشن غدیر با شکوه‌تر از گذشته در خوزستان برگزار خواهد شد

سید موسی بلادیان دبیر حزب موتلفه اسلامی خوزستان و دبیر اجرایی ستاد غدیر خوزستان از برنامه‌های این ستاد برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشن غدیر امسال خبر داد.
سید موسی بلادیان دبیر حزب موتلفه اسلامی خوزستان و دبیر اجرایی ستاد غدیر خوزستان از برنامههای این ستاد برای برگزاری هر چه با شکوهتر جشن غدیر امسال خبر داد.

وی در جلسه هماهنگی ستاد غدیر با حضور خیرین و روِسای ستاد و شهرهای استان که با حضور آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و آیت ا... حیدری امام جمعه موقت و نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری همه ساله و با شکوه جشن عید غدیر توسط مردم مؤمن استان گفت: از جمله برنامههای امسال کمک و اطعام مستمندان و نیازمندان درقالب طرح ضیافت علوی است که قصد داریم در مقایسه با سال گذشته با دو برابر کردن بستههای اهدایی به نیازمندان تعداد را به هزار عدد برسانیم و در روز عید غدیر در راستای تحبیب قلوب توسط روحانیون هر محله بین افراد نیازمند تقسیم کنیم.

بلادیان همچنین از برگزاری کارگاههای غدیرشناسی، اطعام نمازگزاران در روز عید بازسازی واقعه غدیر و برگزاری شب شعر در این روز خبر داد و گفت هدایایی نیز برای دانش آموزان در مسیر راهپیمایی به سوی مصلی تدارک دیده شده است.

امام جمعه موقت اهواز نیز در این نشست روز غدیر را از مسلمات اسلام عنوان کرد و گفت: در جامعه ما تا ۱۵ یا ۲۰ سال پیش عید غدیر به این شکوه و گستردگی نبود و در روز ۱۸ ذی الحجه مؤمنین جمع میشدند و مراسم کوچکی برگزار میشد اما به برکت تشکیلات بنیان گذاشته شده توسط آیت ا... خزعلی رحمه ا... علیه این عید از نظر بعد جهانی و استانی گسترش بیشتری پیدا کرد تا جایی که جشن این روز دیگر در مجالس گنجانده نمیشود و به خیابانها کشیده شده است که این مسئله یکی از باقیات الصالحات آن مرحوم بزرگوار است. آیت ا... موسوی جزایری نیز با بیان احادیثی تکلیف تبلیغ ولایت علی (ع) را تنها محدود به پیامبر (ص) ندانست و تصریح کرد: برخی تکالیف مانند اقامه نماز شب بر پیامبر بود اما بر پیروان او مستحب بود و تکلیف تبلیغ ولایت امیرالمومنین بر عهده امت او نیز هست و شاهد این مطلب این گفته پیامبر است که بعد از آن خطبه معروف (من کنت مولاه فهذا علی مولاه) فرمودند همینطور که من تبلیغ ولایت علی (ع) را کردم وظیفه همه شماست که این پیام را به غایبین این جمع ابلاغ نمایید و وقتی از او پرسیدند این غایبین تنها محدود به همین نسل است یا تمام نسلها؟ حضرت پاسخ دادند؛ غایبین تمامی نسلها تا روز قیامت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان با ابراز رضایت از برنامههای امسال ستاد غدیر خوزستان از زحمات سید موسی بلادیان دبیر این ستاد قدردانی نمود.

https://shoma-weekly.ir/VurWDQ