شهرستانها

جریانات اصلاح‌طلب حد مجلس را به اهداف جناحی خود تنزل داده‌اند

متاسفانه حد مجلس در منظر بعضی طیف‌ها و جناح ها تنزل پیدا کرده است تا جایی که صرفا اعلام می‌گردد مجلس باید در راستای منویات دولت و رئیس‌جمهور باشد، این یعنی عدم توجه به تفکیک قوا که از شاخص‌های اصلی مردم‌سالاری دینی ما است. یا اینکه سطح مجلس را تا حد یک پارلمان محلی پایین آورده‌اند و وظایف نمایندگان برای رسیدگی به وضع عمران و آبادانی زنجان و شهرها و روستاهای تابعه را نادیده می‌گیرند.
روحالله صمدی، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان گفت: یکی از مواهب انقلاب تدبیر و تمشیت امور کشور با دستان توانمند خود مردم است که از آن جمله، سپردن امورات کشور به مسئولین با رای مستقیم و غیرمستقیم آنان بوده که یکی از مهمترین آنها یعنی تعیین و اعزام نماینده به مجلس میباشد و به فرموده بنیانگذار حکیم و عارف انقلاب «مجلس در راس امور است».

وی یادآور شد: تبلیغات زودهنگام و ناموزون انتخاباتی در کشور و همچنین در استان زنجان آغاز شده؛ ولی متاسفانه به قانون انتخابات بیتوجه هستند که بیشتر از طرف جریان اصلاحطلب ظهور و بروز دارد؛ مبنی بر اینکه از چند امر مهم که مجلس چه جایگاهی دارد و نمایندگان باید چه شاخصهایی داشته باشند یا اینکه برنامه چشمانداز و برنامه چهارم و پنجم چه ویژگیهایی را برای نمایندگی ترسیم میکند.

صمدی افزود: این نکته قابل بررسی است که در دورههای گذشته، نقاط ضعف و قوت نمایندگان مجلس چه بوده است؟ در حالی که کشور ما با محوریت ولی فقیه پیش میرود و سیاست کلی نظام چه سیاست داخلی و چه خارجی را ولیفقیه تدوین و رهبری میکند در کاربردیکردن و عمقبخشیدن دستورات ولی امر مسلمین در تمامی مقاطع مختلف مجلس شورای اسلامی چه مقدار موفق بوده است؟

دبیر استان ابراز کرد: اکنون که دشمنان آگاهتر و پیچیدهتر و فوقالعاده علمیتر از گذشته با نظام اسلامی ما برخورد و دشمنی میکنند، عملیات قانونی و پدافند ادوار مجلس در برابر آنها چه بوده و برای مصونیتبخشی در حیطههای گوناگون چه قوانین تاثیرگذار و ماندگاری وضع نمودهاند؟

صمدی خاطرنشان کرد: ما از کاندیداهای احتمالی زنجان برای مجلس بعد میخواهیم انگیزهشان صرف ورود به مجلس نباشد؛ بلکه درصدد این باشند که قوانینی وضع کنند که خلاء ایدههای بلند اسلام و تشیع و دیدگاههای ولی فقیه عادل را پر نموده و سازوکارهای قانونی برای پیاده‌‌نمودن این ایدههای نجاتبخش و سعادتآفرین برای انسانها فراهم شود و باید تلاش کنند موضوعات قانونی الاهم و فیالاهم گردند. چون وظایف و رسالتهای خطیر اینچنینی برای مردم فهیم ما تبیین شده و از مردم خواسته شده برای چنین مجلسی آنچنان نمایندگانی انتخاب نمایند.

وی افزود: لازم است در فرایند این مهم، نظارت قوی و تاثیرگذار و مستمر و شفاف از طرف نمایندگان اعمال شود و دیوان محاسبات نظارتی حقیقی برای تخصیص بودجه وضع شده در سراسر کشور داشته باشد.

دبیر حزب مؤتلفه استان خاطرنشان کرد: ما اینک در برهه حساس داخلی و خارجی هستیم که عبارتاس از: موضوعات پسا توافق، ناامنیهایی که توسط تروریستها در منطقه بهوجود آمده و همچنین اقتصاد مقاومتی. لذا قانونگذاران موظف هستند با تعهد و بنیه علمی بالا به این مشکلات سامان دهند.

صمدی به اهمیت تعاملات بین سه قوه تاکید کرد و گفت: در این سال همدلی لازم است که هر سه قوه با بصیرت کامل همدلی و همزبانی را در بین خود پیاده کنند تا بتوانند برای دیگران الگویی مناسب باشند.

این فعال سیاسی با ابراز گلهمندی از برخی جریانات سیاسی اظهار کرد: متاسفانه حد مجلس در منظر بعضی طیفها و جناح ها تنزل پیدا کرده است تا جایی که صرفا اعلام میگردد مجلس باید در راستای منویات دولت و رئیسجمهور باشد، این یعنی عدم توجه به تفکیک قوا که از شاخصهای اصلی مردمسالاری دینی ما است. یا اینکه سطح مجلس را تا حد یک پارلمان محلی پایین آوردهاند و وظایف نمایندگان برای رسیدگی به وضع عمران و آبادانی زنجان و شهرها و روستاهای تابعه را نادیده میگیرند.

صمدی در خاتمه تاکید کرد: پس لازم است تمامی جریانهای سیاسی اگر دل در گرو نظام و مردم دارند به جایگاه مجلس توجه نموده و در راستای اهداف نظام و در امتداد فعالیتهای انتخاباتی فقط خدا را درنظر بگیرند و بس.

https://shoma-weekly.ir/Ig1Flp