ورزش

جایگاه ویژه ورزش معلولان و جانبازان

از قرار معلوم رهبر فرزانه انقلاب وقتی متوجه می‌شوند که مسابقات پارا آسیایی اینچئون هم در جریان است و هنوز این رقابت‌ها به پایان نرسید. به مسئولان دفتر خود دستور می‌دهند این ملاقات را به تأخیر بیاندازند تا معلولان و جانبازان نیز از کره جنوبی برگردند و...
سعید سعید زاده- در خبرها داشتیم که روز شنبه هفته گذشته ورزشکاران ومدال آوران المپیک آسیایی «اینچئون» به ملاقات رهبر معظم انقلاب خواهند رفت اما روز شنبه فرا رسید و این اتفاق نیفتاد!

از قرار معلوم رهبر فرزانه انقلاب وقتی متوجه میشوند که مسابقات پارا آسیایی اینچئون هم در جریان است و هنوز این رقابتها به پایان نرسید. به مسئولان دفتر خود دستور میدهند این ملاقات را به تأخیر بیاندازند تا معلولان و جانبازان نیز از کره جنوبی برگردند و...

بدون شک این اتفاق درس بزرگی برای همه ما بود و ثابت کرد معلولان و جانبازان مملکت چه جایگاه ویژهای نزد رهبر معظم انقلاب دارند و همین موضوع وظیفه ما رسانهها و سایر مسئولان ورزشی را سنگینتر میکند.

امروز به همین بهانه مجالی دست داد تا قدری به ورزشکاران مظلوم جانباز و معلول کشورمان بپردازیم. زحمتکشان بیسروصدایی که سالهاست بدون آنکه دیده شوند ورزش میکنند و در میادین برون مرزی پرچم پر افتخار ایران را به اهتزاز در میآورند. این عزیزان بارها به چشم خود چیزهایی دیده و شاهد تبعیضهایی بودهاند که باورش سخت مینماید. اما به رغم بیتوجهی، کمبودها و نقصانهای موجود این ورزشکاران در «اینچئون» هم درخشیدند و مدالهای طلا، نقره و برنز بازیهای پارآسیایی را درو کردند.

به طور قطع اگر تمامی مسئولین ورزشی کشورمان رفتار رهبر فرزانه انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند ورزش جانبازان و معلولان احیاء خواهد شد. شاید باور نکنید اما بسیاری از این ورزشکاران دارای نقص عضو با مشکلات فراوان مالی دست و پنجه نرم کرده و از بیکاری رنج میبرند اما به دلیل نجابت و حفظ آبروی ورزش دم نمیزنند!

قهرمانانی که سابقه کسب مدالهای خوشرنگ در پارالمپیک و بازیهای پارا آسیایی را در کارنامه دارند اما مظلوم واقع میشوند! امروز با نوشتن این مطلب بار دیگر از مسئولان و متولیان کنونی ورزش دعوت میکنیم فکری جدی به حال ورزشکاران جانباز و معلول داشته باشند و از تبعیض بین آنان و قهرمانان سالم پرهیز کنند.

https://shoma-weekly.ir/nRlk6u