زنان

جایگاه زنان در یک انقلاب جهانی

بر خلاف بسیاری از نظریه پردازی های منحرف که جنسیت را در هر حرکت اجتماعی دخیل می کنند، در انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) جایی برای این حرف ها نیست زنان و مردان مومن و با ایمان به دعوت حضرت برای برپایی حکومت صالحان لبیک می گویند و در این حرکت جهان‌شمول هرگز کسی نمی تواند خللی ایجاد کند.
حجت الاسلام محمد مهدی صالح زاده- وقتی قرار است یک حکومتی برپا شود، آن فرد یا گروهی که قرار است پایه های آن حکومت را بنیان بگذارد، روی تک تک افراد جامعه حساب باز میکند. به عبارت بهتر یک انقلاب مردمی نیازمند یاری همه افراد است یک نگاه کلی به ماهیت انقلاب اسلامی این مسئله را تبیین می کند، در برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نیز این مسئله صادق است طبیعتا زنان به عنوان یک بخش فعال و موثر جامعه در این انقلاب هم نقش دارند، این نقش از قبل از ظهور حضرت و در زمان غیبت کبرا با تربیت نسل دینی و آشنا به موضوع مهدویت و ظهور آغاز می شود و تا هنگامی که پرچم حکومت جهانی برپا می شود امتداد خواهد داشت. در حقیقت زنان و مادران در دوران انتظار بستر مناسبی را برای ظهور از این راه ایجاد می کنند در دوران بعد از ظهور هم این حضور قطعی و حتمی است به طوری که مطابق روایات اولین زنانی که به محضر امام عصر تشرف می یابند، آنهایی هستند که در آن ایام زندگی کرده اند و مانند سایر یاران به خدمت امام مشرف می شوند.

امّ سلمه ضمن حدیثى درباره علایم ظهور، از پیامبر روایت این گونه کرده است که فرمود: «در آن هنگام پناهنده‏اى به حرم امن الهى پناه مى‏آورد و مردم همانند کبوترانى که از چهار سمت به یک سو هجوم مى‏برند به ‏سوى او جمع مى‏شوند تا اینکه در نزد آن حضرت سیصد و چهارده‏ نفر گرد مى‏آیند که برخى از آنان زن هستند که بر هر جبار و جبار زاده‏اى پیروز مى‏شود.»این حضور مستقیم زنان در قیام حضرت نشان می دهد که حکومت جهانی که قرار است تمام ابعاد زندگی انسان ها را در بر بگیرد از مسئله زنان و اهمیت آنها در سازندگی خانواده و اجتماع غافل نمانده است نکته مهم این است که در هنگام ظهور نیز زنانی هستند که به دلیل علاقه و میلی که به حضور در قیام دارند، رجعت می کنند تا در رکاب حضرت در برپایی قیام حضور داشته باشند. البته باید یادآوری کنیم که این زنان رجعت کننده دارای مراتب عالی روحی و معنوی هستند. با این نگاه می توان به یقین گفت بر خلاف بسیاری از نظریه پردازی های منحرف که جنسیت را در هر حرکت اجتماعی دخیل می کنند، در انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) جایی برای این حرف ها نیست زنان و مردان مومن و با ایمان به دعوت حضرت برای برپایی حکومت صالحان لبیک می گویند و در این حرکت جهانشمول هرگز کسی نمی تواند خللی ایجاد کند.

https://shoma-weekly.ir/dfQbqN