زنان

جاهلیت مدرن شخصیت زن را دفن می‌کند

افتخاری با بیان اینکه اسلام با هر دو نوع جاهلیت گذشته و مدرن در تقابل است، ادامه داد: برای فرهنگی که بانوانی بزرگ همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) دارد، خجالت‌آور است که به دنبال الگوهای نیمه کاره غربی برود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در جاهلیت اولا، دختران را زنده به گور و جسم زن را زیر خاک پنهان می‌کردند، اما امروز در فرهنگ غرب و جاهلیت مدرن، علاوه بر جسم و جان، مقام و منزلت زن را زیر خاک دفن می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، لاله افتخاری، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در اجلاسیه شهدای زن که در زاهدان برگزار شد، گفت: امروز، سالروز میلاد بزرگ‌بانویی است که نه تنها با تمام وجود از امام زمان خود حمایت و پرستاری کرد، بلکه از یادگاران قیام عاشورا نیز مراقبت و پیام این قیام بزرگ را به‌زیبایی منتقل کرد.
وی ادامه داد: مزدوران قلم به‌دست دربار یزید سعی داشتند تا قیام عاشورا را به گونه‌ای دیگر روایت کنند تا تاریخ تحریف شده و مردم از این جریان انسان‌ساز محروم باشند، اما دلاوری این بانو نگذاشت دشمن به مقاصد خود دست پیدا کند.
این همسر و فرزند شهید بیان کرد: اسلام واقعی زنی را که منفعل است، تأیید نمی‌کند، فرهنگ عاشورا زنی که فقط به جنسیت او توجه شود و وسیله طمع طمعکاران باشد تائید نمی‌کند، بلکه فرهنگ عاشورایی به دنبال زنی است که در بدترین شرایط تأثیرگذار و تاریخ‌ساز باشد.
وی افزود: در جاهلیت اولا، دختران را زنده به گور و جسم زن را زیر خاک پنهان می‌کردند، اما امروز در فرهنگ غرب و جاهلیت مدرن، علاوه بر جسم و جان، مقام و منزلت زن را زیر خاک دفن می‌کنند.
افتخاری با بیان اینکه اسلام با هر دو نوع جاهلیت گذشته و مدرن در تقابل است، ادامه داد: برای فرهنگی که بانوانی بزرگ همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) دارد، خجالت‌آور است که به دنبال الگوهای نیمه کاره غربی برود.
وی اظهار کرد: حضرت زینب(س) در مقابل همه ناملایمات و بی‌حرمتی‌های دشمن، هیچگاه منفعل نشد، بلکه محکم ایستاد و مراسم پایکوبی دشمن را به اولین مراسم عزاداری امام حسین(ع) تبدیل کرد.
این همسر و فرزند شهید بیان کرد: ما منتظر نمی‌نشینیم که سازمان ملل برای ما سند بنویسد و الگوی تربیتی معرفی کند، امت اسلام از وجود بانویی برخوردار است که بعد از ۱۴ قرن، بیش از ۲۰ میلیون را به دنبال خود می‌کشاند و به کربلا می‌رساند؛ ما باید رسالت زینبی خود را انجام دهیم و در معرفی چنین شخصیت‌هایی به جهان از پا ننشینیم.


https://shoma-weekly.ir/LsMiFy