ورزش

جام‌جهانی بدون لیگ معنایی ندارد

مگر می‌شود لیگ را به خاطر جام‌جهانی تعطیل کرد؟ اصلاً از دل لیگ است که پدیده‌ها رو می‌شوند و بازیکنان شایسته برای حضور در جام جهانی خود را نشان می‌دهند. از سوی دیگر لیگ سیزدهم به دلیل کاهش تعداد تیم‌ها از 18 تیم به 16 تیم دارای کیفیت بالاترین نشده و به اعتقاد ما «کارلوس کی‌روش» باید بیشترین بهره و حاصل را از این لیگ ببرد نه آن که بی دلیل عصبانی شود و...
سعید سعیدزاده - تردیدی نیست «کارلوس کی‌روش» زمانی به فوتبال ما برخورد کرده که به قول معروف شخصیت این فوتبال شکل گرفته است؛ درست مثل شخصیت خود کی‌روش! حالا این شخصیت را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟ توضیح می‌دهیم.
مثلاً اردوی تیم ملی در پرتغال لغو شد و این مسئله سروصدای  کی روش را بلند کرده است این در حالی است که تیم‌های باشگاهی ما مثل استقلال می‌توانند به اردوی اوکراین بروند، اما تیم ملی نمی‌تواند!
یک جاهایی سئوال پیش می‌آیدکه چرا؟ یا اینکه یک مربی حرفه‌ای در سطح کی روش در خواست می‌کند، لیگ سیزدهم در صورت امکان بودن ملی پوش برگزار شود؟!
آخر مگر چنین چیزی امکان پذیر است؟ آیا کی روش در زمان مربیگری در رئال مادرید و منچستریونایتد چنین اجازه‌ای به سرمربیان تیم‌های ملی اسپانیا و انگلستان می‌داد؟
همین مسائل به همراه به کار بردن عباراتی نه‌چندان مؤدبانه در قبال برنامه‌ریزی لیگ و اینکه راننده سازمان لیگ این برنامه را نوشته و... واکنش مهدی تاج را در پی داشت که البته ما به رئیس سازمان لیگ حق می‌دهیم.
او باید هم ناراحت شود چراکه سرمربی تیم ملی بدون اطلاع قبلی به «علی کاظمی» پیر دیر فوتبال ایران که مورد احترام جامعه ورزش است، توهین کرده است! علی کاظمی که از سالهای قبل از انقلاب برنامه این فوتبال را نوشته و یکی از با سوادترین و زحمتکش‌ترین و در عین حال بی ادعا‌ترین آدم‌های ورزش ماست.
شاید «علی کاظمی» عکس العمل نشان ندهد شاید رسانه‌ها کماکان در باد صعود به جام‌جهانی خوابیده و چیزی علیه کی روش ننویسند... و شاید باشگاهها به توصیه مهدی تاج سکوت کنند،اما واقعیت چیست؟
مگر می‌شود لیگ را به خاطر جام‌جهانی تعطیل کرد؟ اصلاً از دل لیگ است که پدیده‌ها رو می‌شوند و بازیکنان شایسته برای حضور در جام جهانی خود را نشان می‌دهند.
از سوی دیگر لیگ سیزدهم به دلیل کاهش تعداد تیم‌ها از 18 تیم به 16  تیم دارای کیفیت بالاترین نشده و به اعتقاد ما «کارلوس کی‌روش» باید بیشترین بهره و حاصل را از این لیگ ببرد نه آن که بی دلیل عصبانی شود و...
شاید سرمربی پرتغالی تیم ملی تصور می‌کند که ایران برای اولین‌بار است که به جام جهانی صعود کرده و شاید هم بی پولی فدراسیون و عدم پرداخت حقوق دستیاران کی روش باعث عصبانیت وی شده باشد!
نمی‌دانیم ولی هر چه هست خوب می‌دانیم جام جهانی بدون لیگ فعال و پویا و با حضور تمام ملی پوشان هیچ معنایی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/yOiBj0