ورزش

تیم ملی فوتبال ایران را به جای تضعیف، تقویت کنید

سعید سعید‌زاده
اولی می‌گوید: «فوتبال ما حرفه‌ای است اما برنامه‌ریزی‌مان حرفه‌ای نیست.ضمن آن که بازی‌های تیم ملی هم در این میان وجود دارد و مربی تیم ملی برای بازی‌های معمولی هم 12 روز اردو می‌خواهد. این کار به باشگاهها فشار می‌آورد و هواداران را نیز از آمدن به ورزشگاه دور می‌کند. آقای کی روش باید بداند که ما هم هوادار داریم و اگر نتوانیم به موفقیت برسیم، این بهانه‌ها را از ما نمی‌پذیرند که مثلاً تیم ملی به جام جهانی رفت ولی استقلال قهرمان نشد. قاعده هم می‌گوید که باشگاهها باید 72 ساعت قبل از هر بازی ملی بازیکنان را به تیم ملی تحویل دهند و... دومی جواب می‌دهد: «ما فرصت زیادی نداریم. افرادی که این مسائل را عنوان می‌کنند علاقه‌ای به رفتن تیم ملی به جام جهانی ندارند و من علاقه‌ای به موفقیت تیم ایران در آنها نمی‌بینم. البته به آنها احترام می‌گذارم، اما اینها کسانی هستند که تنها جلوی پای خود را می‌بینند و در نهایت هم فقط می‌توانم به آنها بگویم که زمانی را برای تلف کردن برای افرادی که منافع شخصی و باشگاهی خود را به منافع ملی و تیم کشورشان ترجیح می‌دهند، ندارم!»
به نظر شما حق با کیست؟ اولی پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهران است که این روزها حسابی از سوی مدیر عامل باشگاه تحت فشار قرار گرفته است. دومی هم «کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی است که از صحبت‌های اخیر مظلومی برآشفته شده و این حرفها را بر زبان رانده است.
نظر شما را نمی‌دانیم، اما اگر به ما باشد باید به حرفهای نفر سوم استناد کرد که می‌گوید: «چه تعطیل شدن 12 روزه لیگ به فوتبال باشگاهی ما ضربه بزند و چه نزند ما همگی باید تابع تیم ملی باشیم و باز هم برای موفقیت تیم کشورمان در راه صعود به جام جهانی هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.»
فکر می‌کنید این نفر سوم چه کسی باشد؟ درست حدس زدید «علی دایی» آقای گل جهان که به دعوت فیفا راهی مراسم انتخاب برترین‌های سال جهان شد و به تازگی از سوئیس به ایران برگشته است. دایی یک میهن‌پرست داخلی است که بر خلاف بعضی‌ها منافع ملی را بر هر چیزی ترجیح می‌دهد و ای کاش بعضی‌ها هم مثل شهریار فوتبال ایران بودند و اینگونه فکر می‌کردند.


https://shoma-weekly.ir/FZARkl