ورزش

تیم ملی ایران تنها به پیروزی می‌اندیشد

سرعت ذاتی کره‌ای‌ها که در جهان شهره خاص و عام است وقتی در کنار مدافعان نسبتاً کند فوتبال ایران قرار بگیرد، می‌تواند به معنای نابود شدن کاخ آرزویی باشد که همه ایرانیان در ذهن خود ساخته اند!
شاهین تهرانی - تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی باید این هفته (سه شنبه25 مهر) حساس‌ترین و سخت‌ترین بازی دور مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را مقابل کره جنوبی برگزار کند که شکست ناباورانه در لبنان، تمام محاسبات فوتبالی‌های ایران را بر هم زده است. اگر تیم ملی تا پیش از بازی با لبنان از مقابله با قدرتمند‌ترین حریف گروه خودش، به دنبال کسب یک امتیاز بود، حالا فقط و فقط به برد می‌اندیشد. به دست آوردن هر سه امتیاز این بازی! می‌تواند به وضعیت تیم ایران در جدول رده‌بندی سروسامانی ببخشند.
البته پیروزی بر کره جنوبی در تهران، مشکلات تیم ایران برای صعود به برزیل را به کلی حل نخواهد کرد، اما باعث می‌شود که امیدهای پرکشیده به قلب هواداران پرشمار تیم ملی باز گردند و اوضاع روانی تیم ما را بهتر از همیشه کند.
مسلم است که پیروزی بر نامدارترین و قدرتمندترین حریف گروه، خود باوری از دست رفته را به شاگردان کی روش برمی‌گرداند و زمینه را برای اجرا شدن درست و کم نقص تفکرات فنی و فوتبالی کی روش فراهم می‌کند.
اگر ایران بتواند در تهران تمام امتیازات بازی با کره جنوبی را از آن خود کند، با امیدی به مراتب پررنگ‌تر به دیدارهای بعدی نگاه خواهیم کرد و شانس‌مان برای صعود را پررنگ‌تر از قبل خواهیم دید. بنابر این تیم ملی فوتبال کشورمان در این بازی تنها به پیروزی می‌اندیشد.
اما تیم کی روش برای غلبه بر کره جنوبی کار آسانی در پیش رو ندارد. کره‌ای‌ها سالهاست که گوی سبقت را از فوتبال ما ربوده و خودشان را به عنوان بهترین تیم قاره کهن به جهانیان معرفی کرده‌اند.
سرعت ذاتی کره‌ای‌ها که در جهان شهره خاص و عام است وقتی در کنار مدافعان نسبتاً کند فوتبال ایران قرار بگیرد، می‌تواند به معنای نابود شدن کاخ آرزویی باشد که همه ایرانیان در ذهن خود ساخته اند! البته برای معضل کندی مدافعان راهکارهای فنی خاصی وجود دارد که با ایجاد تغییرات در ساختار دفاعی تیم قابل دسترسی است. تیم ملی می‌تواند مشکلات فردی اش را با ترفندهای تاکتیکی رفع کند و از آنجا که فوتبالیستهای ما از نظر تکنیکی و حرکات فردی برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به کره‌ای‌ها دارند، کی روش می‌تواند با پوشش دادن ضعف های دفاعی به هر سه امتیاز این بازی بیاندیشد و پیروزی بزرگی که می‌تواند اوضاع را از این رو به آن رو کند!

https://shoma-weekly.ir/Vj6kph