اقتصاد

تیم اقتصادی دولت به بخش خصوصی اعتماد ندارد

بخش خصوصی در اتاق تهران و ایران جلسه های متعددی با نمایندگان دولت برگزار می کند اما تا دولت تمایلی به واگذاری امور به بخش خصوصی ندارد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران: بخش خصوصی در اتاق تهران و ایران جلسه های متعددی با نمایندگان دولت برگزار می کند اما تا دولت تمایلی به واگذاری امور به بخش خصوصی ندارد.

اسدالله عسگراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: دولت باید با بخش خصوصی مشورت کند اما این کار را نمی کند. بخش خصوصی این ظرفیت را دارد که هم به دولت مشاوره بدهد هم از طریق انتشار اوراق سرمایه مردم را جذب کند. امروز انتشار اوراق قرضه فقط توسط دولت و به منظور جذب سرمایه برای پروژه های بزرگ در راه آهن،نیروگاه ها، سد ها و جاده ها انجام می شود و شرکت های بخش خصوصی اجازه انتشار اوراق ندارند. این در حالی است که پول مردم است که در بانک هاست و مردم نمی توانند برای خودشان سرمایه گذاری کنند.

عسگراولادی با تاکید براینکه تا دولت خودش را کوچک نکند امکان کمک گرفتن از بخش خصوصی را ندارد، تصریح کرد: بخش خصوصی در اتاق تهران و ایران جلسه های متعددی با نمایندگان دولت برگزار می کند اما تا دولت تمایلی به واگذاری امور به بخش خصوصی ندارد. درواقع تیم اقتصادی دولت به بخش خصوصی اعتماد ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما تمایل داریم که دولت در امور اجرایی هم از بخش خصوصی استفاده کند نه اینکه فقط سرمایه و پولش را به دولت بسپارد. مشکل فعلی ما این است که دولت می گوید سرمایه تان از طریق اوراق قرضه به ما بدهید و کاری به کارهای دیگر نداشته باشید. دولت فقط سرمایه بخش خصوصی را می خواهد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: مقام رهبری گفتند که با دولت همدلی و همزبانی کنید. ما هم همدل و همزبانیم اما دولت باید توجه کند که بخش خصوصی می تواند با حضور در امور اجرایی به دولت کمک کند.

https://shoma-weekly.ir/3CWZk1