ورزش

تکلیف فدراسیون کشتی را روشن کنید

به رغم درخشش کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن، هنوز تکلیف ریاست فدراسیون کشتی مبهم است و این فدراسیون کماکان حدود یازده ماه است که با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد.
امید توکلی - به رغم درخشش کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن، هنوز تکلیف ریاست فدراسیون کشتی مبهم است و این فدراسیون کماکان حدود یازده ماه است که با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد. مسابقات کشتی آزاد و فرنگی المپیک لندن موارد مثبت فراوانی به جای گذاشت که می‌توان در باره آن مطلب نوشت. از طرفی پس از نتایج خوب کشتی ایران در لندن چند نکته تاریک و ابهام‌آمیز به وجود آمده و یکی از آنها بحث صندلی ریاست فدراسیون کشتی است!
از آبان ماه سال گذشته که حجت اله خطیب به عنوان سرپرست شش ماهه فدراسیون کشتی مشغول به خدمت شد، بیش از یازده ماه می‌گذرد ولی هنوز رئیس این فداسیون مشخص نشد و این رشته ورزشی در شرایط فعلی در بلاتکلیفی به سر می‌برد!
در همین راستا ما نیز کنجکاو شدیم تا بدانیم چرا مسئولان وزارت ورزش و جوانان نسبت به فدراسیون کشتی بی تفاوت هستند و تکلیف ریاست آن را مشخص نمی‌کنند؟
در وضعیت کنونی هر روز اخبار جدیدی پیرامون تغییرات در فدراسیون کشتی به گوش می‌رسد و این اتفاقات برای رشته مدال‌آور کشتی چندان مناسب نیست.
بدون شک برگزاری انتخابات و حمایت از فدراسیون که با رأی مجمع انتخاب شود می‌تواند متضمن موفقیت کشتی در سالهای آتی باشد.
قبول داریم «محمد بنا» در امر مربیگری یک پدیده است و نقش بسزایی در موفقیت کشتی فرنگی و حتی کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن ایفا کرده اما فراموش نباید کرد برای تداوم موفقیت«بنا» و «بنا»های دیگر باید فدراسیون کشتی از ثبات و آرامش لازم برخوردار باشد.
شاید اگر حجت اله خطیب مدیر کم حرفی نبود و پس از بازگشت از لندن هر روز در رسانه‌های گروهی حاضر می‌شد و با این و آن مصاحبه و موفقیت‌ها را به نام خود مصادره می‌کرد، حکم ریاستش زودتر از این حرفها صادر می‌شد. شاید او هم باید مثل برخی رؤسای ناکام در المپیک، دنبال قربانی می‌گشت و از زحمات بی دریغ و شبانه روزی(!) خود سخن می‌گفت، اتفاقات خوشایندتری برایش می‌افتاد اما چه می‌توان گفت وقتی سرپرست کنونی فدراسیون کشتی اهل مصاحبه و حرف زدن نیست چرا باید فدراسیون مهم و صاحب عنوان و افتخاری چون کشتی در بلاتکلیفی به سر برد؟
خطیب بی سروصدا مشغول فعالیت است و هرگز هم از کمبود امکانات ننالیده است.
کسب سه مدال طلا،یک نقره و دو برنز در المپیک 2012 لندن بیانگر توانمندیهای این ورزش ملی بود که افتخاری بزرگ برای کشورمان است.
حال نوبتی هم باشد، نوبت وزارت ورزش است که تاریخ برگزاری مجمع کشتی را اعلام و از فرد منتخب در عمل حمایت کند تا کشتی ایران با شتاب بیشتری راه موفقیت را طی کند. نمی‌شود این ورزش اول کشورمان را بدون رئیس ومدیری قوی به امان خدا رها کرد.

https://shoma-weekly.ir/QclnJ0