شهرستانها

توهیین دشمن نشان اثرگذاری است

شما توقع‌ نداشته‌ باشید که ‌مورد اهانت ‌واقع ‌نشوید، همه ‌می‌دانید تا کسی ‌کاری ‌انجام ‌ندهد، کسی ‌به ‌او توهین ‌نمی‌کند. توهین ‌برای ‌کسانی ‌است‌ که ‌می‌خواهند زنده‌ باشند، هیچ ‌کدام ‌از ما نباید انتظار تعریف ‌داشته ‌باشیم‌. باید به‌ حکم‌ خدا عمل ‌کنیم‌
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نهاد شورای نگهبان حافظ حریم ولایت، انقلاب اسلامی و قانون اساسی است.

رحیم جهانی اظهار داشت: نهاد شورای نگهبان حافظ حریم ولایت، انقلاب اسلامی و قانون اساسی است. لذا قانون اساسی، به عنوان بالاترین سند جهت تضمین جمهوریت و اسلامیت نظام حقوقی، نظارت بر اجراییشدن احکام اسلامی و قانون اساسی را در امور مختلف مدنظر داشته است. لذا جهت پاسداری از این اصول و احکام اسلامی به امر تأسیس و ترسیم نهادی به نام شورای نگهبان پرداخته است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی ضمن بیان مطلب فوق افزود: اصول مختلفی از قانون اساسی مرتبط با این نهاد ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در قانون اساسی آمده است که اصول۴،۷۲ ،91 ، 92 ، 93 ، 94، 96، 98 و 99 از آن جملهاند.

وی با بیان اینکه 26تیر ماه سالروز آغاز فعالیت شورای نگهبان بود افزود: شورای نگهبان از ابتداییترین نهادهای انقلابی در نظام سیاسی نوبنیاد ایران اسلامی بوده است که به حکم امام خمینی(ره) در اسفند ماه 1358 تشکیل و با انتخابشدن فقهای آن به صورت رسمی از تیرماه سال 59 فعالیت خود را آغاز کرد.

رحیم جهانی ضمن اعلام اینکه این نهاد بعدها عمق استراتژیک جمهوری اسلامی قلمداد شد و توانست باصلابت درحراست از قانون و کیان ملی بایستد ادامه داد: اهمیت حفاظت از قانون و مردم در برابر ولنگاری برخی سیاسیون سیاسی، در نظام مقدس جمهوری اسلامی وقتی بیش از پیش مشخص میشود که بدانیم هرگاه مقوله نظارت استصوابی سهل و ممتنع فرض شده از همان ناحیه لطمات جبرانناپذیری بر ساحت مقدس میهن وارد آمده است.

جهانی با بیان اینکه نظارت درکشور ما استصوابی و برعهده شورای نگهبان نهاده شده که به استناد مواد قانونی اعمال میشود و از مهمترین سنگرهای استراتژیک نظام در برابرحفرههای امنیتی سیستم دموکراسی استقرایی بعضیها است گفت: اما آنچه که واضح است در هیچ کجای دنیا برای نفوذ به سیستم حکومتی به بهانه دموکراسی، ولنگاری سیاسی مشاهده نمیشود و هرکشور (حتی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان) برای خود چارچوب مشخص، شاخصههایی واضح و سختگیریهای مسجل دارند و هیچ گاه هم از اعمال قانون بر دموکراسی و برای دموکراسی شرم نمیکنند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز که قید جمهوریت و اسلامیت به عنوان لازم و ملزوم یکدیگر در درون پیکره نظام سیاسی تعریف شده است، لزوم این نظارت عالیه و استصوابی کاملا مشهود است.

دبیر استان با یادآوری این عبارت از حضرت امام(ره) «شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید، همه میدانید تا کسی کاری انجام ندهد، کسی به او توهین نمیکند. توهین برای کسانی است که میخواهند زنده باشند، هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کار نداشته باشیم که چهکسی از این کارها که برای خدا میکنیم خوشش میآید یا چه کسی بدش میآید» و همچنین بخشی از بیانات مقام عظمای ولایت با این مضمون که «شورای نگهبان به یک معنا حساسترین دستگاه قانونی جمهوری اسلامی در مجموعه سازمان قانونی کشور است؛ زیرا هدایت صحیح جامعه و حفظ مسیر کلی اجراء و قانونگذاری از انحراف، در اینجا به وسیله جمعی انجام میگیرد و اساس هم در هر جامعهای همین است، اگر ما در یک نظام، دستگاهی را فرض کنیم که به شکل قانونی مانع از پدیدآمدن انحراف میشود، آن دستگاه را باید واقعا دستگاه بسیار مهم و حساسی شمرد و شورای نگهبان اینگونه است» حزب مؤتلفه اسلامی استان از حامیان و علاقمندان شورای نگهبان دانسته و معرفی کرد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی پیرامون اهمیت جایگاه شورای نگهبان، سالروز تأسیس این نهاد انقلابی را بر حافظان حریم ولایت، انقلاب اسلامی و قانون اساسی تبریک گفته و حمایت از این نهاد مبارک را خصوصا در عرصه نظارت بر انتخابات یکی از اهداف متعالی حزب مؤتلفه اسلامی آذربایجان شرقی بر شمرد.

https://shoma-weekly.ir/d7hNSw