اقتصاد

تورم انتهای سال به 34 درصد میرسد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که دولت نمی‌تواند نرخ تورم ۲۵ درصدی را که پیش‌بینی کرده است، محقق کند، گفت: من برای انتهای امسال نرخ تورم ۳۴ درصد را پیش‌بینی می‌کنم، زیرا دولت نمی‌تواند پول لازم را برای پرداخت یارانه به ۷۳ میلیون نفر تامین کند.
اسداله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تراز، درباره اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: به نظر من در شرایط فعلی کشور هدفمند کردن یارانه‌ها یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی نمی‌تواند نرخ تورم را کاهش دهد.

وی با بیان این‌که دولت نمی‌تواند نرخ تورم ۲۵ درصدی را که برای امسال پیش‌بینی کرده است، محقق کند، افزود: اگر به آمار نرخ تورم دقت کنید، در اسفندماه سال گذشته نرخ تورم به ۳۲ درصد رسید و در فروردین ماه ۹۳ به ۳۰ درصد رسید.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: من برای انتهای امسال نرخ تورم ۳۴ درصد را پیش‌بینی می‌کنم، زیرا دولت نمی‌تواند پول لازم را برای پرداخت یارانه به ۷۳ میلیون نفر تامین کند.

عسگراولادی ادامه داد: ما به دولت می‌گوییم پرداخت یارانه ضروری است؛ اما فقط برای دهک‌های پایین جامعه و کسانی که درآمدی کمتر از یک میلیون تومان دارند.

وی با تاکید بر این‌که به افراد با درآمدهای بالای یک میلیون تومان ضرورتی ندارد کمک شود، گفت: کمک باید برای دهک‌های با درآمد کمتر از یک میلیون تومان باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چنین افزود: وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این گروه از جامعه بیشتر از ۱۵ میلیون نفر نیستند، یعنی به ۲۰ درصد از جامعه باید یارانه پرداخت شود.

عسگراولادی با بیان این‌که ما رفاه کاذب برای مردم ایجاد کردیم، یکی از این رفاه‌های کاذب، پرداخت یارانه‌های نقدی است، اما اگر این یارانه به صورت غیرمستقیم بود، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد.

https://shoma-weekly.ir/2ynLMj