شهرستانها

توجه دولت آینده به ظرفیت صادرات به افغانستان رفاه مردم را متحول می کند

دبیر حزب موتلفه استان خراسان جنوبی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مرز مشترک افغانستان با خراسان جنوبی با توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: این موضوع می تواند تاثیر مثبتی بر معیشت و اشتغال مردم استان داشته باشد.
محمد غریب در گفتگو با هفته نامه شما، با اشاره به راه اندازی ستادهای مردمی از سوی دفتر حزب موتلفه استان در حمایت از آیت الله رئیسی به عنوان کاندیدای مورد حمایت حزب اظهار داشت: حزب موتلفه در کنار شورای وحدت ستاد انتخاباتی در حمایت از آیت الله رئیسی راه اندازی کرده است.

دبیر حزب موتلفه استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی نماینده مردم شریف این استان در مجلس خبرگان رهبری است و اشراف کاملی نسبت به مشکلات استان دارند، افزود: این اشراف اطلاعاتی آیت الله رئیسی نسبت به مسایل و مشکلات استان تازه تاسیس خراسان جنوبی مایه امید برای مردم است.

به گفته وی، توسعه استان خراسان جنوبی و رسیدگی به مشکلات عدیده آن از مهمترین مطالباتی است که مردم از دولت آینده دارند.

غریب به عقب ماندگی های زیاد خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: به دلیل تازه تاسیس بودن استان بسیاری از دستگاه های حاکمیتی مستقر نشده و دولت آینده برای رفاه حال مردم باید برای این موضوع چاره اندیشی کند.

دبیر حزب موتلفه استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عمده جمعیت استان مرزنشین یا از عشایر هستند ادامه داد: وجود 460 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است که می تواند با تقویت موضوع صادرات شرایط زندگی و معیشت مردم را متحول کند.

وی بیابان زدایی را دیگر اولویت مهم خراسان جنوبی عنوان کرد و اظهار داشت: نبود پوشش گیاهی مناسب و خشکسالی های پی در پی مشکلات عدیده ای را به همراه داشته از همین رو دولت آینده باید برای این مساله نیز چاره اندیشی بلند مدت داشته باشد.

غریب با اشاره به اینکه کم آبی در خراسان جنوبی نه تنها زندگی عادی که صنعت استان را نیز با مشکل مواجه کرده است، عنوان کرد: این موضوع از مشکلات بسیار اساسی خراسان جنوبی است. گرچه دولت ها درباره انتقال آب از خلیج فارس ودریای خزر طرح هایی را ارائه کردند اما هنوز مشکل مرتفع نشده است. تامین آب مورد نیاز میتواند توسعه صنعت و متعاقب آن بهبود وضع اشتغال و معیشت مردم را به همراه داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/5LdQk1