شهرستانها

توجه به کشاورزی موجب تثبیت جمعیت در نواحی مختلف استان خواهد شد

محمد قریب گفت: باتوجه به خشکی آب و هوایی منطقه، نوین گرایی سیستم های آبیاری و همچنین صنعتی کردن کشاورزی خراسان جنوبی باید در اولویت های وزارتخانه باشد. زیرا توسعه صنعت کشاورزی در استان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرده و موجب تثبیت جمعیت در نواحی مختلف استان خواهد شد که با توجه به مرزی بودن استان لزوم تثبیت جمعیت در روستاها از نظر امنیتی نیز حائز اهمیت است .

محمد قریب گفت: ظرفیت کشاورزی خراسان جنوبی خوب و مطلوب است و اگر توجه ویژه دولت پشت آن باشد روزنه های امید بیش از پیش باز خواهد شد.

وی به بازدید اخیر وزیر جهاد و کشاورزی از استان اشاره و افزود: بازدید از پروژههای اصلاح سیستم آبیاری و گلخانه ای و نیز بازدید از ظرفیت های کشاورزی منطقه از قبیل واحدهای فرآوری زرشک ، زعفران و عناب دغدغه های کشاورزان را می کاهد.

دبیر حزب موتلفه استان اظهار کرد: اینکه دیدگاه وزیر کشاورزی درمورد ظرقیت های استان تغییر کرده و بهبود یافته جای خوشحالی است شاید بتواند دغدغه ها و مطالبات کشاورزان را درک و با توجه به خواستههای آنها مشکلات شان را مرتفع کنند.

قریب ادامه داد: تسهیل در تولید برای کشاورزان کافی نیست بلکه بازاریابی و فروش از مهمترین مطالب مورد نظر است که باید توجه ویژه به آن بشود.

این فعال سیاسی استان خاطرنشان کرد: باتوجه به خشکی آب و هوایی منطقه، نوین گرایی سیستم های آبیاری و همچنین صنعتی کردن کشاورزی خراسان جنوبی باید در اولویت های وزارتخانه باشد. زیرا توسعه صنعت کشاورزی در استان از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرده و موجب تثبیت جمعیت در نواحی مختلف استان خواهد شد که با توجه به مرزی بودن استان لزوم تثبیت جمعیت در روستاها از نظر امنیتی نیز حائز اهمیت است .

قریب به حواشی سفر وزیر به استان، اشاره و ادامه داد: شعری که آن پیرمرد طبسی در دیدار با ایشان خواند و ضمن گلایه از افزایش قیمتها و بی توجهی مسئولین به آن ، بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت برخی رسانههای معاند آن را اوج دل زدگی و گسست ملت و دولت دانستند و برخی دیگر آنرا گلایهای و شکافی عمیق از سوی مردم دانستند و رفتار نامناسب وزیر جهاد کشاورزی را در مواجهه با آن پیرمرد نپسندیدند.

https://shoma-weekly.ir/NLJveO