شهرستانها

توجه به صنعت در خراسان جنوبی از ضروریات استان است

سفرهای استانی ریاست محترم جمهور می‌تواند در طرح‌های توسعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کل کشور و تسریع در این خصوص مؤثر واقع شود و نیز برای ارتباط دولت با مردم در راستای لمس و شنیدن درد دل مردم و مسئولین منطقه از زبان خودشان و رسیدن به نزدیک‌ترین راه حل برای رفع مشکلات استان‌ها نقش بسیار زیادی در ایجاد پیوند میان ملت و دولت ایجاد کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تابعی گفت: سفرهای استانی ریاست محترم جمهور میتواند در طرحهای توسعه در زمینههای مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کل کشور و تسریع در این خصوص مؤثر واقع شود و نیز برای ارتباط دولت با مردم در راستای لمس و شنیدن درد دل مردم و مسئولین منطقه از زبان خودشان و رسیدن به نزدیکترین راه حل برای رفع مشکلات استانها نقش بسیار زیادی در ایجاد پیوند میان ملت و دولت ایجاد کند.

وی افزود: سفر آقای روحانی به خراسان جنوبی از نظر مردم خوب و متدین استان، سبب امیدافزایی و دلگرمی آنها شده و ان شاءالله موجب رونق همه جانبه خواهد شد که طبیعتاً با اعزام گروههای مختلف کارشناسی از قبل، برای ارزیابی و بررسی مشکلات استان کمک میکند تا آثار مثبت و سازندهای بهدنبال داشته باشد.

تابعی با اشاره به برخی نیازهای اساسی استان یادآور شد: استان خراسان جنوبی در بحث آب اعم از آب شرب و آب کشاورزی تا حدودی به بحران نزدیک شده است. آب شرب به دلیل خشکسالیهای پیاپی وضعیت موجود مطلوب نیست و این خشکسالیها تأثیرات مخربی بر بخشهای مختلف منطقه وارد کرده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی همچنین مشکلات عدیده صنعت در این استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: لزوم توجه به امر صنعت از جمله ضروریات تلقی میشود؛ زیرا در حوزه صنعت و کمک به طرحهای صنعتی نیمه تمام به طور جد نیازمند به حمایت هستیم و بدون حمایت دولت چرخه صنعت در کل کشور و نیز استان ما اگر از حرکت باز نایستد، قطعاً با کندی مواجه میشود؛ بنابراین باید اعتبارات اختصاص داده شده بهتر از این مدیریت و هدایت شود که در این صورت بخش عظیمی از مشکلات حوزه صنعت را برطرف خواهد شد.

تابعی افزود: در حوزه حمل و نقل، ریاست محترم جمهوری به درستی یادآور شد که عدم توسعه یافتگی راههای استان به ویژه استان خراسان جنوبی که نقطه اتصال شرق کشور به کشورهای همجوار و بیشترین ترددهای مواصلاتی را با استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان و خراسان رضوی دارد، باید در دستور کار دولت محترم قرار گیرد. همچنین در خصوص بزرگراه در استان ما آقای روحانی گفتند بزرگراه در خراسان جنوبی در حد نقطه صفر است. به همین دلیل در مرحله اول آقای رئیسجمهور قول صد کیلومتر بزرگراه را دادند و ده میلیارد تومان برای مطالعات اولیه راه آهن شرق کشور طی سال ۹۴ عملیاتی خواهد شد.

وی در خاتمه به اهمیت موضوع تجارت در استان خراسان جنوبی پرداخته و اذعان داشت: در حوزه تجارت، توجه به منطقه ویژه اقتصادی جنوب خراسان که در تولید ثروت و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه میتواند نقش تعیینکنندهای داشته باشد که اگر این امر تحقق پیدا کند در رونق اقتصادی، اشتغال و دهها مسئله دیگر مرتبط با این حوزه میتواند موجب گشایش مشکلات استان باشد که اهمیت آن در سخنرانی آقای دکتر روحانی کاملاً مشهود بود و امید است شاهد افتتاح و به دنبال آن رشد و توسعه اقتصادی در منطقه باشیم.

https://shoma-weekly.ir/kMd3MJ