شهرستانها

توجه به ازدواج آسان ضرورت سمنان جوان است

ازدواج آسان ازدواجی است طبیعی، شرعی و منطقی که هم خداپسند است و هم عقل به آن حکم می‌کند.
حسن خرمیان دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان سمنان با بیان این موضوع، گفت: خانواده کوچکترین نهاد اجتماعی جامعه است و پیشرفت یا عقبافتادگی جامعه وابسته به این نهاد اجتماعی است.

وی افزود: عواملی که بهدنبال عقبافتادگی جامعه از اهداف متعالی آن هستند اتفاقا دست روی نهاد خانواده میگذارند و آن را مورد هجوم قرار میدهند. از جمله این عوامل میتوان به ساخت برنامههای متعارض با سبک زندگی اسلامی چه در داخل کشور چه در خارج از کشور، استفاده ناآگاهانه از شبکههای اجتماعی، بازیهای رسانهای و... اشاره کرد که برای مقابله با این عوامل هم خانواده و هم نهادهای دولتی و غیردولتی موظفاند با کارهای پیشگیرانه و درمانی خود را بهکار گیرند. هرکدام از این نهادها میتوانند با عمل به وعدههای خود در انجام صحیح مسئولیتهای خود موجبات استحکام بنیان خانواده را فراهم آورند.

خرمیان با تاکید بر اهمیت تربیت در جامعه گفت: مسئولیت جوانان نهتنها بر عهده خانوادهها است؛ بلکه معلمین و مربیان در مدارس و دانشگاهها و همچنین کل جامعه همگی مسئول هستند. به یاد داشته باشیم مسئولین کشور را اعضای همین خانوادهها میسازند و همین مسئولین هم هستند که میتوانند عامل موثری در استحکام بنیان خانواده باشند.

دبیر سمنان با اشاره به فرازی از خطبه 207 امیرالمومنین(ع) که فرمود: مردم اصلاح نمیشوند جز آنکه زمامداران اصلاح گردند و زمامداران اصلاح نمیشوند جز به درستکاری مردم، یادآورشد: اگر میخواهیم جوانانمان در جامعه غیرت و اهمیت را سرلوحه کار خود قرار دهند باید در اندیشه تشکیل خانواده برای آنها باشیم و نگذاریم انواع سرابهایی که تخریب خانوادهها هستند در مقابل چشمان جوانان ما به جلوهگری باطل خود همچنان ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: صرف حرفزدن نمیتواند راه ازدواج و تشکیل خانواده را برای قشر جوان هموار کند؛ بلکه هرکدام از افراد بنا به مسئولیتی که در کشور دارند باید در راستای سهولت کار قدم بردارند.

خرمیان اضافه کرد: این طوفان سرکش زمانی در درون افراد جوان به آرامش تبدیل خواهد شد که با چراغ ایمان و تقوی هدایت شود تا اینکه روح و جان عزیزان جوان از آلودگیها مبرا بماند.

دبیر حزب مؤتلفه استان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان سمنان از جمله استانهایی است که آمار جوانان آن قابل توجه است لذا به هیچ عنوان غفلتکردن از امر ازدواج در سمنان جایز نیست؛ زیرا عواقب ناگواری بهدنبال خواهد داشت. لذا راه حل ممکن و ستودنی در حل مشکلات جوانان سمنانی، فراهمکردن ازدواج آسان است.

وی همچنین گفت: ازدواج آسان ازدواجی است طبیعی، شرعی و منطقی که هم خداپسند است و هم عقل به آن حکم میکند.

https://shoma-weekly.ir/GzyV6E