شهرستانها

توجه به آبادانیِ روستاها و اشتغال مانع عزای شب پرداخت یارانه خواهد شد

وزیر نفت نیز، اظهارنظری درباره مصیبت برای دولت در زمان پرداخت یارانه داشتند و اگرچه جمع وجورکردن این پول کار سختی است؛ اما نشان می‌دهد که دولت درچرخاندنِ چرخ اقتصاد کشور موفق نبوده است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان مخالف اوباما درآمریکا، درمورد دریافت نامهای از فتنه گرانی که خواهان تحریم ایران بودند، گفت: دولت باید به جای عزای پرداخت یارانه، این فتنهگران را به مردم معرفی کند.

حسن کربلایی با اشاره به گفته وزیر اقتصاد، مبنی بر فشار به دولت درشب پرداخت یارانه نقدی اظهارکرد: وزیر نفت نیز، اظهارنظری درباره مصیبت برای دولت در زمان پرداخت یارانه داشتند و اگرچه جمع وجورکردن این پول کار سختی است؛ اما نشان میدهد که دولت درچرخاندنِ چرخ اقتصاد کشور موفق نبوده است.

وی بیان اینکه دولت باید براساس یک سری قواعد و اصول وضعیت اقتصادی کشور را ارتقا میداد، عنوان کرد: این موضوع که وزیر اقتصاد شب پرداخت یارانه را شب عزای دولت میداند، یک نقطه ضعف برای دولت است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان بر لزوم پیادهکردن اقتصاد مقاومتی از سوی دولت افزود: اگر دولت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را اجرا میکرد، بخشی از زندگی مردم اداره و اشتغال ایجاد میشد و دولت میتوانست خود را از مشکل اقتصادی و همچنین سختیِ پرداخت یارانه نقدی رها کند.

کربلایی با طرح این پرسش که آیا دولت برای قطع یارانه افرادی که نباید یارانه بگیرند، ترسی دارد؟ گفت: بنا به گفته وزیر اقتصاد، پرداخت یارانه برای ۱۰ میلیون نفر درکشور باید قطع شود و اگر دولت احساس میکند که برای پرداخت یارانه مشکل دارد، یارانه این افراد را قطع کند. وی با تاکید بر اینکه یکی از نمایندگان مخالف اوباما درآمریکا، مدعی شده است که نامهای از فتنهگرانی که خواهان تحریم ایران بودند، دریافت کردهاند، تصریح کرد: دولت باید افرادی را که درفتنه ۸۸ بودند و به آمریکاییها نامه نوشتند و از آنان خواستند که بهتر است، تحریمهایی علیه ایران داشته باشید، به مردم معرفی کنند.

دبیرحزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه این افراد رفیق دولت یا درکنار آن هستند، بیان کرد: دولت حداقل نباید مسئولیتها را به این افراد میداد یا امکانات دولتی را در اختیارشان میگذاشت. کربلایی افزود: دولت به فتنهگرانِ خواهانِ تحریم، مجوز و ساختمانهای دولتی را برای تشکیل حزب در اختیارشان قرار داد. وی با تاکید بر اینکه در روستاهای استانهای محروم کشور، زندگی بسیاری از مردم از طریق یارانه تامین میشود، گفت: به وزیر اقتصاد پیشنهاد میکنیم که سری به این روستاها بزنند و چگونگی گذران زندگی مردم را به واسطه یارانه، در آنها ببینند. دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان گیلان به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جستجوی علت مشکلات در جاهای دیگر و رفع آن با بهدستآوردن توافق به جای تکیه بر ظرفیتهای درونی، ابرازکرد: توجه به منویات رهبری و اقتصاد مقاومتی، حذف بسیاری از همایشها و سفرهای غیرضروری، نظارت بر عملکرد مدیران و جلوگیری از اسراف و حیف و میلهای بیتالمال، جلوگیری از دستاندازی به بیتالمال با نظارت بیشترِ دولت به مدیران، شرکتها و بانکها موجب صرفهجویی، کسب درآمد و حل مشکلات اقتصادی دولت میشود. کربلایی تاکید کرد: رونق اقتصادی، توجه به آبادانیِ روستاها و ایجاد اشتغال، کمک به مردم برای استفاده از تسهیلات بانکی و کارگاههای زود بازده، باعث میشود که شب پرداخت یارانه دیگر برای دولت شب عزا نباشد.

https://shoma-weekly.ir/Mb9yLw