شهرستانها

توبه حداقل عمل فریب دهندگان برای بقا در سیاست است

کسانی که در جریان فتنه ۸۸، به دروغ بزرگ تقلب دامن زدند و مردم را مستقیم و غیر مستقیم فریب دادند و عامل حوادث تلخ و زشت شدند و به دنبال آن هم حاضر نشدند توبه کنند ما آن‌ها را عناصر فتنه می‌دانیم. نمی‌گوییم کسی که رفت و در دایره فتنه قرار گرفت تا ابد باید نابود شود، نه، حداقلش این است که ضمن عذرخواهی، اظهار توبه و پشیمانی کنند.
محمد حسین شفیعیها دبیر حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: در طول سالهای گذشته و در مواقع متعدد اصلاح طلبان به جای اینکه پای انقلاب بایستند، کاملا در زمین دشمن بازی کردند و نظام را پشت سر گذاشتند که جدیترین و نمایانترین آنها فتنه ۸۸ بود. نکته قابل نوجه اینکه فارغ از اصلاحطلبی یا اصولگرایی، نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

وی افزود: البته اصلاحطلبان باید این مشکلشان را حل کنند، گرچه در یک سال گذشته، مشخص شد که اینها متوجه این موضوع شدهاند که نمیتوانند در داخل نظام، نقش اپوزیسیون را بازی کنند و باید همراه با نظام باشند و اصول نظام و مبانی انقلاب و قانون اساسی را بپذیرند و در رقابتهای سیاسی شرکت کنند.

شفیعیها با تاکید بر اینکه، فتنه ۸۸ خط قرمز نظام است، یادآور شد: اصلاحطلبان اگر قصد دارند در درون نظام باشند -که ما آرزو میکنیم اینچنین باشد- باید موضع خود را در این رابطه مشخص کنند.

وی بهرهگیری اصولگرایان از فتنه بهعنوان ابزاری برای خارجکردن رقیب را رد کرده و خاطر نشان کرد: بسیار خوب اصلاح طلبان بیایند این ابزار را از دست رقیب خارج کنند و مسیرشان را از فتنهگران جدا کرده و فتنه را به صورت واقعی محکوم کنند نه اینکه دوپهلو و یک جوری حرف بزنند که هم محکوم بشود و هم نشود. نه! فتنه را محکوم کنند نه فتنهگران را.

شفیعیها، همچنین در پاسخ این سوال که مرجع تشخیص اینکه چه کسی فتنهگر است، کیست؟ را اینگونه پاسخ داد: مرجع نمیخواهد، خیلی آشکار است. کسانی که در جریان فتنه ۸۸، به دروغ بزرگ تقلب دامن زدند و مردم را مستقیم و غیر مستقیم فریب دادند و عامل حوادث تلخ و زشت شدند و به دنبال آن هم حاضر نشدند توبه کنند ما آنها را عناصر فتنه میدانیم. نمیگوییم کسی که رفت و در دایره فتنه قرار گرفت تا ابد باید نابود شود، نه، حداقلش این است که ضمن عذرخواهی، اظهار توبه و پشیمانی کنند.

https://shoma-weekly.ir/s6AAXe