شهرستانها

تواضع و برخوردش مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌داد

ویژگی‌های اخلاقی و تشکیلاتی مرحوم حبیبی موجب شده بود دیگران و افراد غیر حزبی به ایشان به دیده احترام نگاه کنند. تواضع و برخوردشان مخاطب و مستمع را تحت تأثیر قرار می‌داد.

محمدحسین شفیعیها، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، به مناسبت دومین سالگرد رحلت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب مؤتلفه اسلامی پیرامون ابعاد مختلف شخصیتی آن مرحوم به خبرنگار شما گفت: مرحوم حبیبی سعه صدر داشت و به مخاطب و سخنش احترام میگذاشت. همین موجب محبوبیت خاص ایشان بین دوستان، اعضای حزب و دبیران استانها شده بود. ایشان انسانی متواضع و در عین حال دوستداشتنی بود.

وی در خصوص ویژگیهای برجسته کاری و تشکیلاتی زندهیاد حبیبی مطرح کرد: علیرغم اینکه سابقه تشکیلاتی ایشان در حزب زیاد نبود، بهشدت تشکیلاتی و منضبط بود. بعد از درگذشت مرحوم حبیبالله عسگراولادی تلقی ما این بود که حزب دچار سستی و کندی میشود، اما با دبیرکلی مرحوم حبیبی این نگرانی را به هیچ وجه احساس نکردیم. او برای حزب وقت میگذاشت و بهطور جدی پایبند تصمیمات حزب بود. این روحیه به سایر اعضای حزب و دبیران استان انتقال داده میشد.

رفتار تشکیلاتی

دبیر حزب در قزوین به پایبندی مرحوم حبیبی به تشکیلات و تحزب اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی تشکیلات مسئلهای را میپذیرفت مرحوم حبیبی سخت پای آن قضیه میایستاد. او باور داشت که اگر میخواهیم موفق باشیم باید رفتار تشکیلاتی و حزبی داشته باشیم و در این زمینه خودشان مقدم بر همه بود.

وی با اشاره به سفرهای محمدنبی حبیبی به استان قزوین و برگزاری جلساتی با احزاب همسو مطرح کرد: ویژگیهای اخلاقی و تشکیلاتی مرحوم حبیبی موجب شده بود دیگران و افراد غیر حزبی به ایشان به دیده احترام نگاه کنند. تواضع و برخوردشان مخاطب و مستمع را تحت تأثیر قرار میداد. شفیعیها در پایان اظهار کرد: وقتی دبیر سابق حزب در قزوین محمود انصاریان در سال 1394 فوت کرد، مرحوم حبیبی به ما تأکید و توصیه میکرد وضعیت خانوادهشان را بررسی کنید و اگر مشکلی دارند به آنها رسیدگی کنید. ایشان به عنوان دبیرکل حزب نسبت به خانواده دبیر متوفی احساس وظیفه و مسئولیت میکرد. چند ماه قبل از فوت مرحوم حبیبی در سال 1397 که تازه وارد شورای مرکزی شده بودم، در جلسه شورای مرکزی بدون اینکه مطلبی در باره خانواده مرحوم انصاریان دبیر سابق قزوین مطرح کنم مرحوم حبیبی مرا کناری خواست و جویای وضعیت خانواده آن مرحوم شد و توصیه کرد اگر نیاز است و ضرورت دارد به آنها توجه کنیم حتماً پیگیری کنید. این رفتار برایم بسیار درسآموز و ارزشمند بود.

https://shoma-weekly.ir/uJJxy7