شهرستانها

تواصو بالصبر از درون کتب حقه استخراج گردد

جمله «کتاب بخوان - لذت انس با کتاب رو فقط باید خودت تجربه کنی»؛ این خود یک نمونه و یک تذکر و توصیه ساده‌ای است. شاید پیش خودتان فکر کنید که این گفته هیچ‌وقت نمی‌تواند فردی را اهل مطالعه کند. درحالی که می‌تواند چون تجربه شده است.

حسن خرمیان- بامطالعه تفاسیر قرآن در هر نوبت انسان به نکات باطراوت و تازه تری برخورد میکند با مطالعه تفسیر سوره مبارکه والعصر در تفسیر «و تواصوا بالحق» برداشتمان این است که باید یکدیگر را حتی به انجام یک سری واضحات و بدیهیات توصیه کنیم. به عنوان مثال تاخیر در نماز اول وقت را باید به یکدیگر متذکر شویم آری تذکر دادن به همین بدیهیات است که میتواند یک انسان را نجات دهد.

جمله «کتاب بخوان - لذت انس با کتاب رو فقط باید خودت تجربه کنی»؛ این خود یک نمونه و یک تذکر و توصیه سادهای است. شاید پیش خودتان فکر کنید که این گفته هیچوقت نمیتواند فردی را اهل مطالعه کند. درحالی که میتواند چون تجربه شده است.

آری توصیه به مطالعه کتاب خوب، نویسنده مجرب و متن مفید «تواصوا بالحق» است با چند توصیه بجا و به هنگام میتواند تفکرات آشفته را در مسیر حقیقت نظام ببخشد و خواننده آن را زنده کند.

این مطلب که مطرح شد درباره کتاب و کتابخوانی بود؛ حالا همین را به هرکار خوب و پسندیده دیگری میتوان تعمیم داد. در واقع «امر به معروف» و «تواصوا بالحق» را باید در یک راستا قرار داد و آنها کارکرد مشترکی دارند. تکرار امر به معروف بالاخره در انسان نفوذ میکند، تواصی بحق هم همینطور است.

انسانها همواره برای پیداکردن راه درست نیاز به «تواصوا بالحق» دارند و برای بقاء در صراط مستقیم به «تواصوا بالصبر» محتاجاند.

پس باید توصیه به کتاب خوانی را جدی گرفت تا هم تواصو بالحق محقق شود و هم تواصو بالصبر از درون کتب حقه و مفید استخراج گردد.

*دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سمنان

https://shoma-weekly.ir/AZeopO