ورزش

تنور جام حذفی داغ‌تر از همیشه می‌شود

جام حذفی در حالی آرام آرام پیش می‌رود و به روزهای پایانی خود می‌رسد که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از ابتدا با برگزاری آن موافق نبود و همه تلاشش را به کار گرفت تا فدراسیون را از برگزاری جام حذفی در سالی که منتهی به جام جهانی است، منصرف کند. تلاش‌های بی‌ثمری که در ‌‌نهایت نتوانست این جام را «ابتر» کند و حالا می‌رویم تا به لحظه اهدای جام قهرمانی هم نزدیک شویم.

شاهین تهرانی- جام حذفی در حالی آرام آرام پیش میرود و به روزهای پایانی خود میرسد که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از ابتدا با برگزاری آن موافق نبود و همه تلاشش را به کار گرفت تا فدراسیون را از برگزاری جام حذفی در سالی که منتهی به جام جهانی است، منصرف کند. تلاشهای بیثمری که در ‌‌نهایت نتوانست این جام را «ابتر» کند و حالا میرویم تا به لحظه اهدای جام قهرمانی هم نزدیک شویم.

جام حذفی کوتاهترین راه برای رسیدن به رقابتهای آسیایی است و تمام تیمهایی که میدانند شانس زیادی برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر ندارند، تمام تلاش خود را روی این مسابقات متمرکز میکنند.

پرسپولیس در روزهایی که به ناگهان در نتیجهگیری دچار افت شد و امتیازات حساس و با ارزشی را یکی یکی از دست داد، حالا برای رسیدن به آسیا نیازمند قهرمانی در جام حذفی است. تیم دایی دچار بحران شده است و اگر اسطوره فوتبال ایران و دستیارانش هر چه سریعتر نتوانند این بحران را حل کنند، چه بسا که سهمیه آسیایی از طریق لیگ برتر هم از دست قرمزپوشان همچون سالهای گذشته به هدر رود!

همین اتفاق برای تراکتورسازان هم رخ داده است. بحران مجید جلالی، تیم محبوب تبریزیها را تبدیل به یک تیم معمولی کرده است و این تیم معمولی اگر میخواهد در سال آینده مسافر قاره کهن شود باید به رقابتهای جام حذفی نگاه جدیتری داشته باشد. البته از میان پرسپولیس و تراکتورسازی فقط یک تیم شانس قهرمانی دارد، آن هم تازه به شرطی که سرخها در اهواز بتوانند از سد حریفی همچون فولاد گذر کنند که همین چند روز پیش توانسته بود پرسپولیس را شکست بدهد.

 فولاد خوزستان اگر چه در قیاس با پرسپولیس و تراکتورسازی، در لیگ از شانس بیشتری برخوردار بوده و حداقل به اخذ سهمیه آسیا بالنسبه مطمئن است، اما دلیلی ندارد که جام حذفی را جدی نگیرد. هر چند که خستگی عیان شده در ساقهای شاگردان فرکی – که در بازیهای اخیر نمایانتر شده است – ممکن است کادر فنی این تیم را مجاب کند تا در جام حذفی از بازیکنانی استفاده کنند که تا کنون کمتر به بازی گرفته شدهاند.

در آن سوی جدول استقلال بعد از غلبه بر ذوب آهن، برای رسیدن به فینال جام حذفی فقط یک مانع در مقابل خود میبیند. مانعی به نام مس کرمان. اما آنهایی که فکر میکنند این مانع زیاد برای شاگردان قلعه نویی دشوار نیست، باید به دور رفت لیگ برتر نگاه کنند. آنجایی که شاگردان مظلومی توانسته بودند از استقلال در تهران، امتیاز بگیرند. آن هم استقلالی که به مراتب پرستارهتر از امروز بود.

تراکتورسازی تبریز، فولاد خوزستان، پرسپولیس، استقلال تهران و مس کرمان. یکی از این پنج تیم قهرمان جام حذفی امسال خواهد شد. اما فارغ از هر گونه تعصب خاصی به تیمها، زیباست، اگر استقلال و پرسپولیس برگزار کننده داربی هفتاد و نهم در فینال جام حذفی باشند. جایی که دیگر ممکن نیست بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

در این صورت شاید داربی هفتاد و نهم، نقطه آغازی باشد برای شهرآوردهایی دیگر گونه!
https://shoma-weekly.ir/RUTJ2v