شهرستانها

تنها سهم حزب موتلفه از انقلاب اسلامی داشتن چند شهید است

حسن کربلایی، «حسن‌علی منصور» نخست‌وزیر حکومت پهلوی را دست‌نشانده آمریکا دانست و عنوان داشت: تمام نخست‌وزیران زمان محمدرضا شاه دست‌نشانده آمریکا بودند و پیش از آن نیز انگلیس حکومت ایران را مدیریت می‌کرد.
حسن کربلایی، «حسنعلی منصور» نخستوزیر حکومت پهلوی را دستنشانده آمریکا دانست و عنوان داشت: تمام نخستوزیران زمان محمدرضا شاه دستنشانده آمریکا بودند و پیش از آن نیز انگلیس حکومت ایران را مدیریت میکرد.

به گزارش تسنیم دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حکومت پهلوی بیش از 54 سال توسط یک پدر و پسر و بدون رایگیری و انتخابات بر مردم حکومت میکرد ابراز داشت: امروز برخی افراد قدر جمهوری اسلامی را ندانسته و ناشکری میکنند.

وی شهید مطهری و شهید باهنر را از جمله علمایی دانست که بر فعالیتهای حزب موتلفه نظارت می کردند و افزود: دستگیری امام راحل سبب ایجاد فضای خفقان در کشور شد و به همین دلیل شهید مطهری نخستین جرقه را برای انجام اقدامی علیه شاه زد که منجر به اعدام انقلابی "حسنعلی منصور” شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان اعدام انقلابی "حسنعلی منصور” را نخستین و آخرین اقدام مسلحانه حزب موتلفه اسلامی دانست و تصریح کرد: اجازه این اقدام انقلابی توسط "آیت الله میلانی” صادر شد و در ابتدا هدف ترور محمدرضا پهلوی بود. وی "حزب الله لبنان” و "حزب موتلفه اسلامی” را احزاب تشکیل شده توسط امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: موتلفه اسلامی دارای نیروهای قدرتمندی بود که در راستای پخش اطلاعیهها و نوارهای امام راحل و برگزاری دستههای عزاداری در محرم اقدام میکردند.

وی "شهید اندرزگو” را یکی از نیروهای فعال حزب موتلفه اسلامی دانست که حدود 14 سال توسط ساواک تحت تعقیب بود و افزود: این شهید بزرگوار در زمان شهادت اسامی مبارزان انقلابی را با خود به همراه داشت اما قبل از شهادت کاغذ حاوی این اسامی را خورد تا هیچ اسمی در اختیار ساواک قرار نگیرد.

کربلایی با بیان اینکه شهدای حزب موتلفه شب قبل از ترور "حسنعلی منصور” بسیار خوشحال بوده و تا صبح مشغول عبادت بودند ابراز داشت: زمانی که در دادگاه حکم اعدام و شهادت آنها صادر شد آنها ابراز خرسندی میکردند که به مقام شهادت دست پیدا میکنند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) همواره در میان مردم بودند خاطرنشان کرد: ایشان همواره مردم را ولینعمت مسئولان میدانستند و به مسئولان تأکید میکردند که باید مردمی بوده و در میان مردم حضور داشته باشند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان گیلان قانون کاپیتولاسیون را قانونی دانست که با آن چوب حراج به کشور زده میشد و اظهار داشت: این قانون در حال حاضر در بسیاری از کشورها مانند ژاپن اجرا میشود اما امام راحل از اجرایی شدن آن در ایران جلوگیری کردند.

کربلایی تنها سهم حزب موتلفه از انقلاب اسلامی را داشتن چند شهیدان است و اظهار داشت: اعضای حزب موتلفه اسلامی خوشحال هستند که توانستهاند در عرصههای مختلف از آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

https://shoma-weekly.ir/Txk9e1