ورزش

تمام خانواده ام استقلالی هستند

تمام خانواده ام استقلالی هستند و زمانی که با پرسپولیس قرارداد نوشتم برادرم با من قهر کرد و تا مدتها با من حرف نمی زد.
حسین کعبی (متولد ۱ مهر ۱۳۶۴ در شهر اهواز) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و تیم راه‌آهن شهرری است. او بعد از عضویت در باشگاه پرسپولیس تهران و انجام فقط ۹ بازی، به تیم باشگاه فوتبال لستر سیتی انگلستان پیوست. این بازیکن از سوی باشگاه لسترسیتی و در پی اختلاف مدیر برنامه‌هایش با مربی و سران باشگاه، در لیست مازاد قرار گرفت و سرانجام به پرسپولیس بازگشت و پس از قهرمانی با پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۸۶-۸۷ در فصل نقل و انتقالات به تیم سایپا کرج پیوست و بعد استیل آذین و با بازگشت علی دایی به راه آهن به تیم دایی آمد اما این پایان ماجرای او نبود و در پی بروز اختلافاتی با علی دایی هم بازی سابق خود در تیم ملی با این باشگاه نیز به مشکل برخورد و به نفت آبادان رفت... اما مصاحبه ما با او این بار متفاوت از تمام گفتگوهایی است که در جراید ورزشی خوانده اید، در این گفتگو سعی شده از او سوالهایی شود که شاید همه مردم دوست داشته باشند از زندگی خصوصی این بازیکن تیم ملی بدانند.ظاهرش خیلی فرق کرده و حالا هر کس از دور او را ببیند باورش نمی‌شود او همان حسین بچه لشگرآباد اهواز است؛ ماشین آن‌چنانی، کت و شلوار و عینک مارک‌دار و... اما همه اینها تا زمانی هست که با او حرف نزده باشید.بعد از مدتها که دوباره از نزدیک با او هم‌کلام شدیم هیچ تغییری نکرده بود و مثل همان گذشته‌های نه چندان دور خودش بود. بله حسین کعبی به دور از تمام ظواهر امروزی فوتبالیست‌ها تغییری نکرده بود و با همان سادگی حرفهایش را زد و با افتخار از محلهایی که در آن بزرگ شده صحبت کرد. او همسری نقاش دارد و بخش مهمی از زندگی‌اش را مدیون اوست، زندگی مشترک یک فوتبالیست خشن با یک نقاش...
 
متولد چه سالی هستی؟
64

شناسنامه‌ای 64 هستی؟

من متولد 63 هستم اما شناسنامه‌ام را  64 گرفته اند.

می‌گویند با شناسنامه یک نفر دیگر بازی می‌کنی و اسم اصلی‌ات حسون است؟

من 9 تا برادر دارم که کوچک‌ترین آن‌ها خودم هستم. اگر آمار داشته باشند از من، آن را می‌گویند.

یک بار هم آزمایش X- Ray دادی؟
رفتم آزمایش کامل دادم در اروپا. مطمئن باشید اگر مشکلی داشتم، آنجا من را می‌گرفتند. چطور می‌شود بقیه را گرفتند ولی من را نگرفتند؟ من به این مسائل کاری ندارم. توی دهان همه افتاده که حسین کعبی صغر سنی است. ولی من کاری به این حرف‌ها ندارم.
چند خواهر و برادر داری؟
9برادر و 4 خواهر

یعنی در خانواده ای 16 نفری زندگی می کردی؟
بله، آن زمان همه خانواده ها پر جمعیت بودند.

بچه کجایی؟
لشکر آباد اهواز اما الان در سعادت آباد زندگی می کنم.

چقدر تفاوت بین زندگی دیروز و امروزت وجود دارد!؟
بسیار زیاد بلاخره من زحمت زیادی در فوتبال کشیدم و از نظر مالی پیشرفت زیادی داشتم .

یعنی الان از شرایط زندگی خود راضی هستی؟
بله 100 درصد راضی ام.

چه ماشینی سوار می شوی ؟
در حال حاضر لکسوز سفید دارم اما قبلا لندکروز.

پس ماشین باز هستی؟
ماشین باز که نه ولی ماشین را خیلی دوست دارم و دوست دارم ماشین خوب و چند صد میلیونی سوار شوم.

چه زمانی ازدواج کردی؟
درست 7  سال پیش.

تفریحت در خانه چیست؟
به پلی استیشن علاقه زیادی دارم.

رنگ مورد علاقه ات؟
قرمز.

چون پرسپولیسی هستی این رنگ را دوست داری؟
نه من کلا علاقه زیادی به  رنگ قرمز دارم و به نظرم قرمز بهترین رنگ دنیاست.

خانواده ات هم پرسپولیسی هستند؟
نه تمام خانواده ام استقلالی هستند و زمانی که با پرسپولیس قرارداد نوشتم برادرم با من قهر کرد و تا مدتها با من حرف نمی زد.

در داخل به چه تیمی علاقه داری؟
خیلی سخت است زیرا فعلا که در راه آهن بازی می کنم ولی علاقه وافری به پرسپولیس دارم .

تیم خارجی ؟
اینترمیلان و رئال مادرید.

مربی داخلی؟
حسین فرکی

مربی خارجی؟
گواردیولا و مورینیو.

کدام بازیکن داخلی را الگوی خود قرار می دهی؟
در ایران هیچ کس خاصی الگوی من نیست اما از بازی مجاهد خضیراوی بسیار زیاد خوشم می آمد و سعی می کنم مثل او باشم.

چرا خبری ازت نیست؟
برای اینکه در پرسپولیس و استقلال نیستم که دیده شوم؛ وقتی در این دو تیم بازی کنی توی چشم هستی و رسانه‌ها هم بیشتر به این دو تیم پایتخت بها می‌دهند. کسی دیگر دنبال راه آهن و اخبار آن نیست و اگر الان هم کمی به آن توجه می‌شود به خاطر دایی و حضور چند بازیکن اسم و رسم‌دار در این باشگاه است. رسانه‌ها دنبال محبوبها هستند، دیگر کسی به ما کاری ندارد.

کلا خوب مصاحبه می‌کنی؟ خیلی ها تو را با جسارتت می شناسند؟
من ترس ندارم. مطمئن باشید از هیچ کسی نمی‌ترسم.

خیلی‌ها معتقدند کعبی پیر شده و بر خلاف سن و سال شناسنامه‌ای‌اش دیگر توان گذشته را ندارد؟
اینطور نیست . مطمئن باشید برای کعبی اتفاق خاصی نیفتاده. شما به من حق بدهید که انتظار داشته باشم وقتی چند سال برای تیم ملی زحمت کشیده‌ام به این زودی فراموش نشوم. نه سنم بالا رفته و نه پیر شده‌ام، برخی بازیکنان آنقدر در 90 سوتی دادند اما کسی حرفی نزد اما همه روی من زوم کرده‌اند. آنهایی که کعبی را می‌شناسد می‌دانند آنقدر رک هستم که اگر جزو صغر سنی‌ها باشم بگویم. در ضمن فوتبال به سن نیست، اگر به سن بود الان مهدوی کیا بهترین بازیکن پرسپولیس نبود. فوتبال به مغز است و هوش، من تا 40 سالگی می‌توانم بازی کنم.

چند بازی ملی داری؟
93 بازی.

در یک مصاحبه ای گفتی تا موقعی که دادکان و فرکی و علی دایی نیایند دیگر به تیم ملی برنمی‌گردی؟
فکر نکنم دور هم جمع شوند. من در این چند سالی که با این نفرات کار کردم نتایج خوبی گرفتیم. توانستیم چیزهایی که از ما خواسته بودند را در زمین پیاده کنیم. یعنی هرچه باشد من مدیون این‌ها هستم. اگر این‌ها نبودند من 93 بازی ملی نداشتم. به خاطر قد یا به خاطر استیلم خیلی‌ها گیر داده بودند به من. ولی این نفرات به من اطمینان کردند و بازی‌ام دادند. آن‌ها خوب بودند و من هم از آن‌ها حمایت می‌کنم. مطمئن باشید تا زمانی که دادکان و حسین فرکی برنگردند من هیچ وقت به تیم ملی برنمی‌گردم. چون نیازی به من ندارد. من هرچه دارم از تیم ملی است و مدیون آن هستم. تیم ملی هم نه به حسین کعبی نیاز دارد نه به امثال کعبی. چون بازیکنان خوبی در حال حاضر دارد.

پس می خواهی تا 13 سال دیگر بازی کنی؟
فعلا  که این تصمیم را دارم و به امید خدا اجرا خواهم کرد.

خاطره ای از جام جهانی 98 و بازی کردن مقابل تیم های بزرگ دنیا داری؟
جام جهانی همه اش خاطره است و شاید آرزوی هر بازیکنی باشد که در این تورنمنت حضور داشته باشد و مقابل تیم بزرگی همچون پرتقال با آن ستاره های افسانه ای اش بازی کند.

از آن صحنه خاصی که مقابل فیگو در بازی پرتقال خلق کردی بگو؟
نمی توانم بگویم این صحنه بهترین خاطره من از جام جهانی است ولی ناخواسته بود و بعد از آن ضربه خودم خیلی ترسیدم که شاید بلایی سر فیگو آمده باشد.

اما آن صحنه جزء بهترین و ماندگارترین صحنه های جام جهانی برگزیده و در تیزرهای مختلف تلویزیونهای سراسر جهان پخش شد؟
شاید از شانس من بود و گرنه که من کار خاصی انجام ندادم.

به نظر کعبی این تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند؟
باید همه دعا کنیم تا تیم ملی به جام جهانی برود تا فوتبالمان پیشرفت کند. الان نمی‌توانم انتقاد کنم اما واقعیت این است که تیم ملی مثل چند سال  است خوب بازی نمی‌کند. زمان برانکو زیباتر بازی می‌کردیم؛ البته کی‌روش مربی بزرگی است که در پرتغال و رئال مادرید کار کرده و باید به او اعتماد کنیم.

فکر می کردیم نفت با اضافه کردن بازیکنان خوبی چون تو به تیمش بتواند در لیگ بماند اما این گونه نشد؟
متاسفانه نفت از همان نیم‌فصل اول بد بسته شد و به نظرم این تیم جان نداشت و هر چه به آن بازیکن و مربی تزریق می‌شد، این تیم جان نمی‌گرفت. البته هیات مدیره و مربیان تیم بهتر از من می‌دادنند که مشکل تیم کجا بود. درکل ما نتوانستیم نتایج مطلوبی را به دست آوریم و نهایتا به لیگ دسته یک سقوط کردیم و تیمی که سقوط می‌کند، همه از عملکرد آن ناراضی هستند.

به نظرت کیفیت لیگ پایین نیامده؟
طی چند سالی که بازی کرده‌ام، این لیگ را بدترین لیگ دیدم؛ از این لحاظ که یک بازیکن چند بار می‌تواند بدن‌سازی داشته باشد؟ فکر می‌کنم من امسال پنج یا شش بار بدن‌سازی انجام داده‌ام. تعطیلات لیگ متاسفانه خوب نبود؛ هر چند همه ما دوست داریم که تیم‌ملی به جام‌جهانی راه پیدا کند. تمام تیم‌ها خوب بودند و همه در یک سطح قرار داشتند و به نظرم این موضوع که جایگاه‌های اول تا سوم به استقلال، تراکتورسازی و سپاهان می‌رسد، قابل پیش‌بینی بود. من می‌دانستم که استقلال به دلیل کادر فنی، مهره‌ها و برنامه‌ریزی خوبی که داشت، قهرمان می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/e0hOyt