ورزش

تماشاگران دورود ، الگوی همه تماشاگران ورزش

رگزاری بازی گهر دورود و استقلال تهران در چارچوب رقابتهای جام حذفی، ثابت کرد که لرها تا کنون بی هیچ دلیل خاصی از میزبانی محروم بوده اند!
شاهین تهرانی - برگزاری بازی گهر دورود  و استقلال تهران در چارچوب رقابتهای جام حذفی، ثابت کرد که لرها تا کنون بی هیچ دلیل خاصی از میزبانی محروم بودهاند!
تا کنون تصور بر آن بود که زیر ساختهای شهرستان دورود  برای برگزار کردن رقابتهای سطح اول فوتبال ایران کافی نیست و نقایص موجود میتواند حتی زمینه را برای بروز فاجعههای انسانی هم فراهم کند. وجود همین باور بود که باعث شد امیر قلعه نویی سرمربی تیم آبیپوش قبل از برگزاری بازی نسبت به تکرار فاجعه ورزشگاه شهید متقی ساری هشدار بدهد و البته حق هم داشت. اولین میزبانی شهرستان دورود  میتوانست با معضلات و مشکلات فراوانی همراه باشد که خوشبختانه نبود.
مردم خونگرم استان لرستان با وجود اینکه میدانستند گنجایش استادیوم شهرستان دورود  کمتر از دو هزار نفر است، از ساعتهای آغازین روز خودشان را به محل برگزاری مسابقه رساندند و اگرچه بخشی از آنها توانستند وارد ورزشگاه شوند، اما اغلبشان پشت دربهای بسته ماندند. ماندند و به خانه نرفتند تا از همان پشت در، تشویق کننده تیم محبوبشان باشند و مهمتر آن که بازیکنان شکست خورده میزبان توسط تماشاگران دورود  تشویق هم بشوند! و تیم مهمان بازی را با پیروزی پشت سربگذارد و توسط هواداران متعصب حریف تشویق هم بشوند!
حالا مسئولین فوتبال ایران هیچ بهانهای برای انجام نشدن دیدارهای گهر در خانه خودش ندارند. چون همیشه در میزبانیهای تیمهای ایرانی، دشوارترین بخش، پذیرایی از سرخابیهاست  و حالا دورود یها این کار را به بهترین نحو به انجام رساندهاند تا جایی که همان امیر قلعه نویی نگران بعد از پایان بازی صراحتاً اعلام میکند که این بازی بهترین میهمانی تیمش در شهرهای ایران بوده است!
فوتبال بدون تماشاگر کاملاً بی معناست. گهر دورود  همان تیمی که در فصل قبل در رقابتهای لیگ دسته اول، رقیبان را یکی پس از دیگری پشت سر میگذاشت، مسلماً نقش تشویقهای هوادارانش را فراموش نکرده است و اگر آن تشویقها نبود شاید هرگز به جمع برترینهای فوتبال ما راه نمییافت. جایگاه امروز گهر دورود  در قعر جدول ردهبندی هم بی ارتباط به عدم حضور تماشاگران پرشور و شوق این تیم نیست. شاید اگر از ابتدای لیگ در مورد گهر عادل بودیم و اجازه استفاده از هواداران خود را به این تیم میدادیم، اکنون اوضاع جدولی نماینده فوتبال لرستان به مراتب بهتر از این بود!
نیم فصل دوم، نیم فصل میزبانی لرهاست و این بهترین فرصتی است برای اینکه نشان بدهند در نیم فصل اول مظلوم واقع شدهاند!

https://shoma-weekly.ir/jGWdXX