شهرستانها

تلاشهای حزب موتلفه اسلامی هرمزگان برای فراگیر شدن تذکر لسانی در استان

پیرو فرمایشات ولی امر مسلمین در سطح شهر، بازار، پارک‌ها تذکر لسانی مورد تاکید ما است و به این واجب الهی پرداخته می‌شود لیکن باید فراگیر شود.
غلام محبوبی مسئول امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه استان هرمزگان ضمن اشاره به همکاری این حزب با سایر نهادهای متولی در استان گفت: با گروههای تشکیل شده جلسات ماهانه داریم و همینطور با تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان و با تصمیماتی که اتخاذ میشود، تعامل با نهادهای اثرگذار مثل سازمان تبلیغات، ستاد احیاء، مرکز امور مساجد و آموزش و پرورش در برنامههای ما قرار دارد.

وی به تذکر لسانی توسط گروههای امر به معروف و فراگیر شدن آن پرداخت و گفت: پیرو فرمایشات ولی امر مسلمین در سطح شهر، بازار، پارکها تذکر لسانی مورد تاکید ما است و به این واجب الهی پرداخته میشود لیکن باید فراگیر شود.

محبوبی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا باید در قالب عناصری چون صبر و امر به معروف و ولایتپذیری در جامعه نهادینه شود گفت: در فرهنگ عاشورا باید بتوانیم ارزشهای دینی و اسلامی را حتی برای غیرمسلمانها انعکاس دهیم باید از پیامهای عاشورای امام حسین (ع) درس گرفت. لذا معاونت امربه معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی استان هرمزگان در طول سال به صورت خودجوش در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی و سوگواریها و اعیاد فعالیت دارد. همایشهای توجیهی آسیبها و فرهنگ عاشورایی در راستای ارتقاء فعالیت این معاونت میباشد. همچنین برنامهها در باره احکام اخلاق وعقاید قرآن برپایی نماز جماعت اول وقت اذان در سطح معابر با تعامل با دستگاههای ذیربط داشته است. دیگر برنامهریزی برای برگزاری هفته امر به معروف تبیین شیوههای ترویج فرهنگ تذکر لسانی و همچنین تبیین شاخصههای رفتارهای معروف و رفتارهای منکر و نیز تقویت ارتباط با ستاد احیاء ازجمله اقدامات امر به معروف استان هرمزگان میباشد.

https://shoma-weekly.ir/ZHT2xw