شهرستانها

تقویت پایه‌های فرهنگی از الزامات مناطق گردشگری

محمود الفت دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب استان همدان موجب شده که همدان در هر چهار فصل ظرفیت پذیرش گردشگر را داشته باشد حتی مناظر و زیبایی‌های طبیعی آن در فصل زمستان دیدنی‌تر از تابستان است.
محمود الفت دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب استان همدان موجب شده که همدان در هر چهار فصل ظرفیت پذیرش گردشگر را داشته باشد حتی مناظر و زیباییهای طبیعی آن در فصل زمستان دیدنیتر از تابستان است.

وی افزود: شهر کهن همدان با ۳۵۰۰ سال تاریخ و تمدن با برخورداری از ۱۷۸۰ اثر و بنای تاریخی و طبیعی و تفریحی و توریستی ازجمله بزرگترین غار آبی جهان یعنی غار علیصدر در ۷۵ کیلومتری شمال غرب همدان و نیز بیشترین آثار تاریخی و گردشگری کشور را در خود جای داده و با دارا بودن آب و هوای بسیار مطلوب و نیز مردمانی با قومیت و آئینهای گوناگون یکی از قطبهای گردشگری کشورو منظقه میباشد.

الفت با اشاره به اهمیت صنعت هنرهای دستی این استان اظهار داشت: این منطقه با مکانهای طبیعی خود دارای امتیازاتی است که کمتر شهری را میتوان یافت از جمله شهر لال جین که تنها شهر سفال در جهان میباشد، در این استان قرار دارد.

وی همچنین افزود: دسترسی سهل و آسان به اماکن فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری از میدان باباطاهر و بوعلی سینا گرفته تا امامزاده عبدالله و بنای تاریخی هگمتانه و گنبد علویان از دیگر امتیازات استان به شمار میرود که همه اینها با ذوق مهندسی شهرسازی در همدان گره خورده است. به عنوان نمونه تپه تاریخی هگمتانه در شمال شرقی استان با وسعتی قریب به ۴۰ هکتار که نخستین نشانههای شهرنشینی در این منطقه از ایران است.

دبیر حزب موتلفه همدان به آسیبهای احتمالی از بعد اجتماعی فرهنگی نسبت به استان به لحاظ توریستی بودن استان به خصوص شهر همدان اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگ وهمچنین مسئولین اجرایی استان باید به فکر تقویت پایههای فرهنگی دینی مردم استان ما، تدابیر مضاعف داشته باشند چرا که اماکن و شهرهای توریست پذیر بیشتر و راحتتر در معرض خطر فرهنگی قرار میگیرند.

https://shoma-weekly.ir/f7Ak8Z