ورزش

تقابل سخت ایران با نیجریه، آرژانتین و بوسنی

تیم ملی فوتبال کشورمان در دو بازی تدارکاتی نشان دادکه محتاط است و در مقابل حریفانش فوتبال تدافعی را در دستور کار خود قرار می‌دهد، یعنی ابتدا تیم ملی سعی می‌کند تا گل نخوردو سپس تلاش می‌کند، شاید شانسی برای گل زدن به دست آورد. در واقع باید گفت: تیم ملی ایران در برابر بلاروس و مونته‌نگرو تنها گل نخوردن را تمرین کرد! تیم ملی ایران مثل همیشه در جناح راست از روی فرارهای خسروحیدری و همکاری‌اش با اشکان دژاگه چند بار شانس گل را پیدا کرد.
شاهین تهرانی- اردوی اتریش، درست‌‌ همان چیزی بود که کیروش لازم داشت و مدتها برای اجرایی شدنش سعی میکرد!

اردویی به دور از هیاهوهای فوتبالی رایج در ایران و با حضور بازیکنان مدنظر سرمربی تیم ملی. اردویی همراه با امکانات استاندارد، حرفهای و کامل. اردویی با چاشنی سه بازی تدارکاتی قابل اعتنا و اتکاء. دیدارهای خوبی که سبب شدند تا کیروش بتواند «همه» یارانش را محک بزند.

در دو دیدار اول تیم ملی در اتریش، یعنی در برابر بلاروس و مونتهنگرو، شاهد تعویضهای فراوان کی روش بودیم که در تمام این ماهها فرصتی برای محک زدن درست و دقیق شاگردانش نیافته بود. تعویضهایی که او را برای رسیدن به ترکیب نهایی تیم ملی در برزیل ۲۰۱۴ یاری میدهند.

اردوی اتریش تمام شد و بازیکنان برای پرواز نهایی به سوی برزیل به کشور برگشتند. دیگر هیچ زمانی برای انتقاد کردن باقی نمانده است. تیم ملی ایران با بازیکنانی که میشناسیم و میدانیم که دارای نقاط ضعف فراوانی هستند، به درستی و کامل تدارک ندیده اند، عازم برزیل میشود.

بازیکنانی که با تمام ضعفهای فنی و بدنیشان و با وجود آنکه روی کاغذ یکی از کمشانسترین تیمهای حاضر در این رقابتها هستند، امیدوار و دلنگران میروند تا به راستی، «افتخار پارس» باشند و حداقل به خوبی بیاموزند از اساتید فن!

از حالا به بعد، تمام ایرانیانی که عاشق تیم ملی کشورشان هستند و هوای موفقیت در جام جهانی را در سر میپرورانند، فقط و فقط برای این تیم دعا میکنند و انرژیهای مثبت خودشان به سوی تیمی گسیل و روانه میدارند که قرار است بعد از هشت سال، دوباره به جهانیان نشان بدهد فوتبال در ایران زنده و هنوز مدعی است!

تیم ملی فوتبال کشورمان در این دو بازی تدارکاتی نشان دادکه محتاط است و در مقابل حریفانش فوتبال تدافعی را در دستور کار خود قرار میدهد، یعنی ابتدا تیم ملی سعی میکند تا گل نخوردو سپس تلاش میکند، شاید شانسی برای گل زدن به دست آورد. در واقع باید گفت: تیم ملی ایران در برابر بلاروس و مونتهنگرو تنها گل نخوردن را تمرین کرد! تیم ملی ایران مثل همیشه در جناح راست از روی فرارهای خسروحیدری و همکاریاش با اشکان دژاگه چند بار شانس گل را پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در این دو بازی تدارکاتی ثابت کرد، یکی از بهترین خط دفاعها را داشته و همین مسئله باعث میشود تا برغم حضور حریفان قدرتمندی همچون آرژانتین، نیجریه و بوسنی در جام جهانی خیال بعضیها تا حدودی از خط دفاعیمان راحت باشد.

البته حضور اندرانیک تیموریان و جواد نکونام در خط میانی به عنوان دو هافبک ثابت و اصلی کمک شایانی به خط دفاعی میکند و در کنار آنان اشکان دژاگه و مسعود شجاعی هم به خط حمله کمک میکنند. با اینکه «رضا قوچاننژاد» در ۱۲ بازی ملی موفق شده «۹» بار گلزنی کند، اما تنها نقطه ضعف تیم ملی کشورمان «گلزنی» است که کیروش باید این نکته منفی و این مشکل اصلی تیم ملی را بر طرف کند.

به هوش باشیم تا اشتباه جام جهانی سال ۲۰۰۶ را دوباره تکرار نکنیم، آنجایی که مسئول وقت ورزش به خاطر اختلاف با رئیس فدراسیون موفق خود سطح توقعات مردم را بالا ببرد و نتیجه آن شد که فوتبال رو به پیشرفت ما سالها به عقب برگشت را قبول کنیم که فاصله و توان فوتبال ما با حریفانی که از بد شانسی در گروه ایران قرار گرفتهاند، قابل قیاس نیست. تنها تیم ملی ایران در مصاف با نیجریه، آرژانتین و بوسنی باید با شعور و حساب شده بازی کند.

https://shoma-weekly.ir/GjWvMZ