شهرستانها

تفاخر مسئولان به مخالفت با احزاب، نگران کننده است

برخی از کسانی که در مقطعی ادعای دموکراسی دارند وقتی در حوزه رفتارشناسی وارد می شویم می بینیم که افرادی به شدت اقتدارگرا هستند و نظرات مخالف را به هیچ وجه نمی پذیرند که این بسیار خطرناک است.
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در استان فارس میزگرد "منشور گفتگوی سیاسی” در خبرگزاری ایرنا به یکی از نیازهای جدی امروز جامعه را گفتگو دانست و گفت: ابتدا لازم است که موانع مردم سالاری اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در کشور شناسایی و در مورد آنها بحث کنیم.

محمد علی چوبینی افزود: در دو دهه گذشته حجم سیاه نمایی و تخریب در بین احزاب نسبت به یکدیگر و میزان سیاسی کاری مجموعه ها بسیار بالا بوده تا جایی که امروز شاهد کاهش میزان اعتماد توده مردم به تریبون ها و آمارهای رسمی دولتی و حکومتی هستیم که این یک فاجعه است.

وی ادامه داد: امروز بعد از چهار دهه با چالش هایی مواجه هستیم که بعدها آسیب های آن را خواهیم دید که در این میان نیاز به فعالیت احزاب بیش از پیش احساس می شود و ضرورت دارد که زمینه فعالیت بیشتر احزاب فراهم شود.

این فعال سیاسی گفت: البته تا زمانی که از گوشه و کنار کشور علیه تشکیلات و تحزب تخریب صورت می گیرد و بزرگترین افتخار برخی مسئولان این است که جزو هیچ و حزب و گروهی نیستند که این برای یک نظام اجرایی فاجعه محسوب می شود، باید نسبت به آینده احزاب نگران بود.

چوبینی، ورود دولت به بحث ایجاد فضای گفتگو را یک حرکت و اقدام خوب دانست و اظهارکرد: البته احزاب و تشکل ها محدود کننده دولت ها هستند و در مقابل دولت ها نیز علاقه مند به محدود شدن احزاب هستند.

وی ادامه داد: شاید محدود شدن احزاب در کوتاه مدت برای دولت ها توفیقاتی داشته باشد اما در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیر به اصل نظام وارد می کند.

چوبینی با تاکید بر لزوم گفتگوی خانه احزاب و مجموعه های سیاسی افزود: سلیقه های سیاسی نیاز جوامع سیاسی است چرا که جامعه تک حزبی و تک صدایی محکوم به مرگ است.

وی ادامه داد: نبود احزاب سبب خواهد شد که افراد در انتخاب خود دچار احساسات شوند و فریب یک سری حرف ها و وعده های عوام فریبانه و غیر قابل اجرا را بخورند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در استان فارس گفت: نبود احزاب سبب تقویت نگاه های عشیره گرایی و وارد شدن آسیب به مقوله شایسته سالاری خواهد شد.

چوبینی افزود: برخی از کسانی که در مقطعی ادعای دموکراسی دارند وقتی در حوزه رفتارشناسی وارد می شویم می بینیم که افرادی به شدت اقتدارگرا هستند و نظرات مخالف را به هیچ وجه نمی پذیرند که این بسیار خطرناک است.

چوبینی اضافه کرد: در بدنه های اداری و اجتماعی هم دچار کاستی ها و ضعف هایی هستیم که علت آن نبود مجموعه های مدنی است.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در استان فارس نیز در ادامه نشست با تاکید بر لزوم گفتگوی احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا گفت: قطعا این 2 حزب در صورت گفت و گو، در بسیاری از مباحث به اشتراک خواهند رسید.

چوبینی افزود: علاوه بر گفتگو بر سر منافع ملی، مسایل استانی ما هم می تواند زمینه ساز گفتگوی احزاب استان باشد.

وی ادامه داد: احزاب فعال در استان باید بتوانند بر سر مسایل و مشکلات استان از جمله آب و محیط زیست با هم صحبت کنند و برای رفع آنها هم فکری داشته باشند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در استان فارس بیان کرد: احزاب اگر حرف مردم را بزنند و مردم ببینند که کسانی مسائل و خواسته های آنها را دنبال می کنند، این باعث اعتماد آنها به احزاب خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/Xu2OkX