ورزش

تغییر در فدراسیون‌های ورزشی سیاسی است

یزدانی خرم: جریان انحرافی خط مشی ورزش را تعیین می‌کنند و وزیر و معاونانش نقشی در این تغییرات ندارند.

رئیس پیشین فدراسیون کشتی تغییرات در رأس فدراسیون های ورزشی را سیاسی دانست و گفت: قبلاً هم اعلام کردم که جریان انحرافی خط مشی ورزش را تعیین می‌کنند و وزیر و معاونانش نقشی در این تغییرات ندارند.
حاج محمدرضا یزدانی خرم رئیس سابق فدراسیون کشتی، از جمله رؤسای فدراسیونی بود که در موج اول تغییرات در فدراسیون‌ها مورد لطف وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با وجود کارنامه درخشان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات جهانی ترکیه، مدتی بعد از این افتخار از کار بر کنار شد! البته آن زمان موضوع بازنشسته بودن یزدانی خرم و ایراد سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد، اما در حالی که مسئولین وزارت ورزش می‌توانستند با کسب مجوز از دولت برای ادامه فعالیت، وی را ابقاء کنند، ترجیح دادند تا با کنار گذاشتن یزدانی خرم حاشیه را وارد ورزش اول کشور در آستانه المپیک 2012 لندن کنند!
وی گفت: همان زمان هم اعلام کردم، دست‌هایی در کار است که می‌خواهند مرا برکنار کنند، حتی می‌خواستند قبل از مسابقات جهانی ترکیه مرا تغییر دهند! این برنامه از قبل برای وزیر و معاونانش طراحی شده بود. برکناری تعداد زیادی از روسای فدراسیونها که دلیل قانع کننده ای هم برای آن نداشتند، اگر رسانه‌ها نسبت به تغییرات در این پنج فدراسیون هم واکنش نشان نمی‌دادند، چندین فدراسیون دیگر هم دچار تغییرات می‌شدند.
یزدانی خرم تصریح کرد: همان زمان هم اعلام کردم که جریان انحرافی خط مشی ورزش را تعیین می‌کند و وزیر و معاونانش نقشی در این تغییرات ندارند! به همین دلیل وقتی درخواست مناظره کردم، حاضر نشدند و تغییرات را گردن کارشناسان می‌اندازند!23 سال است در مدیریت ورزش حضور دارم، اما هر چه نگاه می‌کنم کارشناسی که بتواند رئیس فدراسیونهای ورزشی را تغییر دهد، ندیده‌ام.


https://shoma-weekly.ir/x2XU6g