ورزش

تغییر به شرط تغییر!

دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان قصد دارد تغییرات گسترده‌ای در چیدمان اعضای هیأت مدیره این دو تیم استقلال و پرسپولیس ایجاد کند.
امید توکلی - اگر شما هم دل بسته یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس هستید، لابد تا به حال مطلع شده‌اید دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان قصد دارد تغییرات گسترده‌ای در چیدمان اعضای هیأت مدیره این دو تیم پرطرفدار ایجاد کند.
اخیراً احمد رسولی نژاد رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال تهران فاش کرد که حدود یکماه پیش استعفای خود را پیش روی دکتر عباسی گذاشته و بالاخره وزیر ورزش با این استعفاء موافقت فرموده‌اند!
ظاهراً مشکلات فراوان وزارت ورزش و جوانان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیاز به رایزنی و هماهنگی با اعضای خانه ملت باعث شده تا رسولی نژاد عطای کار در استقلال را به لقای آن بخشیده و استعفاء دهد.
حال بماند که چرا این احساس نیاز تا به حال حس نشده بوده و... آنچه این مطلب را به دراز می‌کشاند، مسأله حضور افراد تکراری در هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.
سئوال این است که چرا همواره یکسری افراد معلوم و مشخص برای عضویت در هیأت مدیره این دو باشگاه مردمی کاندیدا می‌شوند در حالی که سودی به استقلال و پرسپولیس نمی‌رسانند؟
نیم نگاهی به ترکیب اعضای هیأت مدیره دو باشگاه پرطرفدار پایتخت گواه این ادعاست.
هم اکنون نیز کسانی عضو هیات مدیره دو باشگاه هستند که در سالهای گذشته باعث حذف یکی از این دو باشگاه از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند و همچنین افراد دیگری صرفاً برای رسیدن به منافع فردی این صندلی را تصاحب کرده‌اند.
به هر حال باید باور کنیم این افراد تکراری فوتبال، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به سود و موفقیت نمی‌رسانند.
حالا که دکتر عباسی به درستی نقطه ضعف دو باشگاه را شناسایی کرده و قصد دارد تغییرات گسترده‌ای در ترکیب هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس به وجود بیاورد، بهتر نیست این تغییرات به واقع در جهت تغییرات مثبت در روند مدیریتی دو باشگاه باشد؟
باشگاه استقلال تهران در شرایط مناسبی نیست، مشکلات مالی بیداد می‌کند و این وضعیت اسفبار کار را به جایی رساند که «علی فتح اله زاده» ناچار است تلفن‌های بازیکنان و مربیان را بی پاسخ بگذارد!
آبی پوشان به رغم در اختیار داشتن پرافتخارترین مربی لیگ برتر و بهره جستن از جواد نکونام نشانی از یک تیم مدعی ندارند و باعث نومیدی هواداران پرشمار خود شده است.
حکایت پرسپولیس هم دردناک‌تر از رقیب سنتی خود است. این تیم نیز با وجود درآمدزایی سردار رویانیان و جذب ستاره‌های نام آشنا کماکان در قعر جدول دست و پا می‌زند و بر خلاف تصور اولیه، همه را شوکه کرده است!
با ین تفاسیر لزوم تغییرات مدیریتی احساس می‌شود اما باز هم می‌رسید به پرسش نخست؛ اگر اعضای فعلی هیأت مدیره باشگاههای سرخابی رفتنی هستند، قرار است چه کسانی جایگزین آنها شوند؟
بدیهی است ورود افراد فعال و شناخته شده به هیأت مدیره باشگاههای استقلال و پرسپولیس باید اصولی باشد و موازنه در ترکیب آن حفظ شود. از سویی دیگر بزرگترین مشکل دو باشگاه در بحث درآمدزایی است و امیدواریم نفرات جدید بتوانند در این زمینه باری از روی دوش استقلال و پرسپولیس بردارند، نه اینکه خود سربار دو باشگاه باشند به هر حال از ما گفتن بود!


https://shoma-weekly.ir/Zld9ID